پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هوای مازندران سرد می‌شود/ مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

0

پایگاه خبری چهاردانگه: علی اصغر احمدی اظهار داشت: از جمعه هفته جاری با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل جنوبی دریای خزر ابتدا بارش به‌صورت پراکنده آغاز و از اواسط روز به تدریج بر مقدار بارندگی افزوده خواهد شد که بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و دمای هوا نیز کاهش می‌یابد.

وی افزود: هوای استان در روز شنبه آینده به صورت موقت از میزان ناپایداری‌ها و ابرناکی در استان کاسته خواهد شد  و از اواخر یکشنبه، با نفوذ سامانه سرد بارشی دیگری به استان مجدداً بارش باران همراه با وزش باد آغاز که بارش در ارتفاعات بصورت برف خواهد بود و منجر به اختلال در تردد محورهای کوهستانی خواهد شد.

احمدی با توصیه به مردم استان، افزود: با توجه به کاهش دما و افزایش میزان مصرف گاز، مردم نسبت به صرفه‌جویی و استفاده بهینه از وسایل گازسوز اقدام تا شاهد افت فشار یا قطعی گاز در استان در بخش خانگی نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: رانندگان درهنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به‌ ویژه درهنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی وکسب اطلاعات از مسیر ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند، افزود: دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در هنگام بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت و دام‌های خود در مناطق امن نگهداری کنند.

احمدی بیان کرد: با توجه به بارش برف و مه آلود شدن محورهای کوهستانی، رانندگان هنگام عبور از مناطق برفگیر و کوهستانی با به همراه داشتن پوشاک گرم، خوراک و تجهیزات زمستانی نظیر ضد یخ و زنجیر چرخ، احتیاط لازم را در زمان بارش برف و مه‌آلود بودن هوا و لغزندگی جاده داشته باشند.

وی به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد با آماده‌سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی استان را داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.