پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هنرستان‌های مازندران برای استانداردسازی ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد

0

اسفندیار نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بروز رسانی تجهیزات ۳۵۴ هنرستان مازندران یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش استان است.

وی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته ۸ میلیارد تومان از محل ۲ درصد درآمد فروش گاز تا یک ماه آینده برای تجهیز هنرستان های مازندران اختصاص خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران ،‌  پرورش استعدادها و تربیت انسان های شایسته و مولد برای ورود به بازار کار و صنعت را یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش عنوان کرد و از خیرین خواست در این راستا در تجهیز و استانداردسازی هنرستان های استان کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۴ هزار دانش آموز در  هنرستان های مازندران مشغول تحصیل هستند که ۴۵ درصد آنها را دختران تشکیل می دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: هم اکنون ۵۹ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم استان در شاخه نظری و ۴۱ درصد نیز در فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول به تحصیل می باشند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه ۴۸/۲۶ درصد دانش آموزان مازندرانی به شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای هدایت شوند.

نظری اظهار داشت: هم اکنون از ۴۲ رشته شاخه فنی و حرفه ای در کشور ۳۱ رشته و از ۱۵۰ رشته شاخه کار و دانش ۱۰۰ رشته در مازندران دایر است.

وی افزود: ۸۰ درصد از هنرجویان فنی و حرفه ای و کار دانش مازندرانی نیز بعد از کسب مهارت های لازم در شهرک های صنعتی، کارخانه ها و یا کسب و کار شخصی شاغل شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران همچنین برنامه امتحانات هماهنگ استانی و زمان برگزاری امتحانات نوبت دی ماه را نیز اعلام کرد و گفت: امتحانات دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه، مدارس بزرگسالان، آموزش دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد دی ماه راس ساعت ۱۰ صبح از تاریخ ۹۸/۱۰/۲ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار می شود.

وی ادامه داد: امتحانات ارزشیابی دوره ابتدایی از روز ۹۸/۱۰/۲ تا ۹۸/۱۰/۱۵، امتحانات نوبت اول دوره اول متوسطه پایه های هفت، هشت و نهم و امتحانات نهایی دوره دوم متوسطه نظری از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا ۹۸/۱۰/۲۵ انجام می شود.

نظری تصریح کرد: امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه هنرستان کار و دانش از تاریخ  ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵، امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه شاخه فنی و حرفه ای برای درس پودمانی از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۱۸ و درس غیر پودمانی نیز از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا تاریخ ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار می شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امتحانات پایانی نوبت اول دوره دوم متوسطه کار و دانش از تاریخ ۹۸/۱۰/۷ تا ۹۸/۱۰/۲۵ برگزار خواهد شد.

۵۳۸ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مقاطع مختلف در  ۴ هزار و ۴۰۰ مدرسه استان مازندران در حال تحصیل هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.