پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همجواری با کشورهای خزر ظرفیت خوب اقتصاد مازندران است

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه بخش خصوصی کارها را به بهترین شکل و فرم و در بهترین زمان انجام می‌دهند، خواستار تسهیل امور برای فعالیت این بخش شد و گفت: اتاق بازرگانی در سیاست گذاری اقتصادی می‌تواند نقش ایفا کند.

وی با اظهار اینکه اتاق بازرگانی نقش تعاملی و توازن بین دستگاه‌های مختلف و بخش‌های اقتصادی دارد، گفت: سیاست و راهبرد دولت، گشایش و تسهیل در امور است و اگر بخواهیم تحویلی در امور ایجاد شود باید بروکراسی‌های زائد را حذف کنیم.

وی بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و صادرات را امری مهم برشمرد و گفت: باید این موانع را ازپیش پای تولیدکننده و صادرکننده برداریم و تمامی شوراها نظیر شورای گفتگو، رونق تولید و غیره هدفشان بهبود فضای تولید و کسب و کار است.

حسین زادگان با بیان اینکه بخشی از موانع ناشی از اصلاح ساختاری است، ایجاد توازن و توسعه منطقه‌ای و استانی را در توسعه استان‌ها مهم دانست و گفت: همجواری با کشورهای حاشیه خزر، ظرفیت خوبی برای اقتصاد مازندران ایجاد کرده است و باید برنامه ریزی لازم برای توسعه مناسبات داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در مازندران همه ظرفیت‌های لازم را برای توسعه و تعاملات داریم، تصریح کرد: باید برای تحقق این هدف از ظرفیت‌های خود شناخت کافی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مازندران همواره تولیدکننده خوبی بوده اما فروشنده خوبی نبوده است، افزود: مازندران از نظر زیرساختی امکانات لازم نظیر فرودگاه، بندر و گمرک برخوردار است و امکانات مورد نیاز در آن تأمین شده است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه هنوز تعاملات مناسبی با کشورهای مختلف حاشیه نداریم، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در این بخش تاکید کرد.

کد خبر 4942454
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.