پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش مجمع عالی نخبگان منطقه یک مازندران برگزار شد

0

معاون فرماندار بهشهر در این همایش گفت : امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند حضور نخبگان در بخش های مختلف برای برون رفت از مشکلات است و امروز زمان تکریم و ارج نهادن به مقام فرهیختگان است.

اسحاقعلی کشاورز با اشاره به ظرفیت والای نخبگان در حوزه های مختلف، بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در جامعه با دو دسته از نخبگان ابزاری و فکری رو به رو هستیم ، افزود : سخنان مبتنی بر استدلال و بر پایه وجدان و اخلاقیات مهم است و باید در هر بخشی این مهم مورد توجه باشد.

معاون فرماندار بهشهر گفت: شکل گیری مهارت گفت و گو از گمشده های جامعه ماست که در بخش های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اخلاق و حتی دین و مذهب نیازمند این مهارت هستیم.

وی افزود : امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف نخبگان در استفاده از این مهم در برنامه‌ریزی‌های مختلف استفاده و از توان و مشارکت این افراد استفاده شود.

دبیر مجمع عالی نخبگان مازندران هم هدف از تشکیل این مجمع را بهره مندی از استعدادهای نخبگان برای ایجاد شرایط بهتر اعلام کرد.
 حسین فرخزاد گفت : نخبگان و فرهیختگان در جامعه کمتر دیده شده اند و این همایش تلاش دارد تا ظرفیت‌های مختلف نخبگان را به جامعه معرفی کند.

وی افزود : تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، بسیج امکانات در جهت افزایش سهم کشور، پشتیبانی از کارآفرینی و نوآوری و ترویج پژوهش محوری از تاکیدات مهم ما در این مجمع است.
بر اساس آمار منتشره بنیاد نخبگان مازندران ،این استان با داشتن ۱۵۰ نخبه نوپدید، بالاترین آمار را پس از استان تهران در اختیار دارد و مجمع عالی نخبگان مازندران  به عنوان اولین مجمع عالی کشور در ۹ منطقه فعال و دارای شعب مستقل است.

 در این همایش از نخبگان در حوزه فرهنگ و هنر، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و حوزه های مختلف اجتماعی تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.