پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش استانی «مشق نور» در ساری برگزار می شود

0

احمد عطاریه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نخستین همایش استانی «مشق نور» در مسجد جامع ساری برگزار می‌شود، از برنامه‌ریزی این مجموعه برای برگزاری یک دوره همایش کتابت قرآن کریم در محوطه مسجد جامع ساری خبر داد و گفت: «مشق نور» همایشی هنری است که با حضور تعدادی از خوشنویسان برجسته مازندران برگزار می‌شود و در آن از خوشنویسان منتخب تقدیر خواهد شد.

وی اظهار کرد: هنرمندان خوشنویسی مازندران برای شرکت در این همایش استانی می‌توانند فایل JPEG با کیفیت مناسب از نمونه آثار خود را در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث تا ۱۳ اردیبهشت به WhatsApp شماره ۰۹۱۱۲۵۳۷۲۰۳ یا پست الکترونیکی mashghenoor99@gmail.com بفرستند.

وی افزود: اعضای هیأت انتخاب همایش آثار دریافت شده را مورد بررسی قرار خواهند داد و در نهایت ۴۰ نفر از منتخبان با آثاری که به دبیرخانه همایش فرستادند، ۱۹ اردیبهشت همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در محوطه مسجد جامع ساری حضور می‌یابند.

این مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، هنرمندان منتخب نیز اقدام به خوشنویسی آیاتی از کلام‌الله مجید خواهند کرد. همچنین قرار است از همه هنرمندان راه یافته به همایش با اهدای جایزه نقدی، تندیس همایش، گواهی شرکت در همایش و بسته‌ای از هدایای فرهنگی تقدیر شود.

عطاریه افزود: مقدمات برگزاری همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأمین و تهیه بسته‌های بهداشتی مورد نیاز هنرمندان و علاقه‌مندان و همچنین الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی در این برنامه انجام شده و همه دستورات بهداشتی ویژه این روزها و محدودیت تعداد افراد در همایش مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: شهرداری ساری طی سال‌های اخیر برنامه‌های فرهنگی مختلفی را به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌کرد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری بسیاری از این برنامه‌ها وجود ندارد اما با این حال برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است، همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برپایی رویدادهای فرهنگی نیز مانند جشن نیمه شعبان که از سوی شهرداری برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت هم در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ساری قرار دارد.

نخستین همایش استانی کتاب وحی «مشق نور» ۱۴ رمضان مطابق با ۱۹ اردیبهشت همزمان با شب ولادت امام حسن (ع) در محوطه مسجد جامع ساری برگزار خواهد شد.

کد خبر 4912956
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.