پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همایش ” از آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد ” در ساری برگزار شد

0

رزمندگان مازندران همراه با سایر یگان های ارتش، سپاه و بسیج نقش کلیدی و مهم در شکست حصر سوسنگرد و آزادسازی و بازسازی ان داشتند.
سوسنگرد یکی از شهرهای تابعه شهرستان دشت آزادگان است که در اوایل جنگ با هدف تصرف اهواز، کنترل آن به دست دشمن بعثی افتاد که سرانجام با از خود گذشتگی رزمندگان اسلام با تعداد نیروها و ادوات جنگی بسیار کمتر از دشمن در ۲۶ آبان ماه سال ۱۳۵۹ از دست دشمن خارج شد و اینگونه رویای تصرف مرکز خوزستان از سوی عراقی ها با فداکاری فرزندان جان بر کف ملت نقش بر آب شد.

طبق آمار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، مازندران در شکست حصر سوسنگرد و آزاد سازی آن ۵۰ شهید تقدیم کرده است.

همچنین استان مازندران به درخواست مرحوم آیت الله هادی روحانی نماینده ولی فقیه وقت در مازندران  به عنوان استان معین بازسازی سوسنگرد معرفی شد و با اعزام ۱۲ هزار نیروی کار و تامین ۲۸۰ میلیون تومان کمک مالی از سوی مردم پیشگام  جهاد سازندگی در مناطق جنگی شده است.

مازندران در مدت کمتر از ۱۶ ماه با انجام عملیات مختلف بازسازی ،شهر سوسنگرد را در سال ۱۳۶۲تحویل مردم این دیار کرده بود که مورد قدردانی امام راحل قرار گرفت. 

مازندران پیشگام در شهادت و بازسازی دفاع مقدس 

امام جمعه شهرستان بابل در همایش سی و نهمین سالروز آزادسازی سوسنگرد که درمحل سالن جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد ، به عنوان سخنران اصلی این همایش یاد آوری صحنه های بزرگ در هشت سال جنگ تحمیلی را لازمه ترویج فرهنگ جهاد اسلامی دانست و گفت که  جمهوری اسلامی ایران میراث دار فرهنگ جهاد اسلامی است و باید همواره به آن در همه حوزه ها اهتمام جدی شود.

حجت الاسلام حسن روحانی با بیان این نکته که ایمان عنصر فرهنگ جهاد اسلامی است، افزود: در سال های اخیر به دلیل بی توجهی به مقوله فرهنگ جهاد اسلامی شاهد صعود اعتلا به انحطاط هستیم.

امام جمعه شهرستان بابل توضیح  داد: امروز غفلت های بزرگ در حوزه فرهنگ سبب شده است تا شاهد آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم و معتقدم اگر به فرهنگ جهاد اسلامی رجوع کنیم می توانیم بر همه مشکلات فائق آییم.

وی مشارکت رزمندگان مازندران در حصر سوسنگرد و مشارکت مردم این خطه در باز سازی را نمونه وجود ظرفیت جهاد اسلامی دانست و تصریح کرد: همواره ظرفیت های بزرگی در دل مردم ایران وجود دارد که باید با مدیریت صحیح و صد البته کارشناسی بروز و عملی شود.

روحانی با اعلام این که امام راحل و پس از ایشان مقام معظم رهبری نیز همواره با درایت مدیریتی و صد البته با پشتیبانی ملت توانستند ظرفیت فرهنگ جهاد اسلامی را مدیریت کنند ، اظهار داشت: مازندران در دفاع از حریم اهل بیت ( ع ) نیز پیشگام است.

استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.