پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفته دولت در مازندران بدون پروژه ملی سپری شد

جای خالی اعتبارات و پروژ های ملی در هفته دولت مازندران به خوبی به چشم می‎آید و نمی توان صرفا با ساخت پروژه هایی مانند غسالخانه، کلنگ زنی و افتتاح ساختمان دهیاری یا ارائه آمار اقدامات شهرداری‎ها که یک نهاد مستقل با اعتبارات عمدتا مردمی است، به این روند آنچنانی که باید افتخار کرد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از تابناک مازندران، استان مازندران همواره یکی از استان‎های مستعد اما محروم در زمینه‎های مختلف زیرساختی، عمرانی، امکانات زیربنایی بخش تبدیلی و مکانیزاسیون کشاورزی، دامی و باغی همچنین نیازمند به مراکز بزرگ فرهنگی و گردشگری مطابق با استعدادهای خدادادی اقلیم و مردم ساکن در آن است اما با وجود این محرومیت‎ها چند سالی است که روند توسعه مازندران در این زمینه‎ها بر نوار ناکامی و افول سیر می‎کند.

هفته دولت فرصتی مهم برای بیان گزارش کارهای انجام شده توسط دولتمردان به مردم است تا با این کار هم مردم به عنوان ولی نعمتان این کشور از چگونگی توسعه استان مطلع شوند و هم در سایه این اطلاعرسانی به مردم در صورتی که رضایت اجتماعی فراهم شد در سایه آن موجبات دلگرمی بیشتر مسئولان نیز فراهم شود.

رسم است که مدیران هر بخش، شهر،  شهرستان و استان  با ارائه گزارش جامع تعداد پروژه های مورد بهره بردری قرار گرفته را اعلام می‎کند، اما نگاهی به پروژه های افتتاح شده مازندران در روزهای گذشته یعنی مقارن با هفته دولت 1394نشان می‎دهد که این استان تقریبا هیچ پروژه جدید ملی برای بهره برداری نداشته است.

ربیع فلاح استاندار مازندران در ابتدای هفته گذشته در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دولت با بیان اینکه پروژه‌های هفته دولت در بخش‌های کشاورزی، روستایی، شهرسازی، راه، برق، مخابرات و سایر بخش‌های مورد نیاز استان است، گفت: در هفته دولت با اعتبار 471 میلیارد تومان 762 پروژه عمرانی تولید در مازندران افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از این تعداد پروژه 164 مورد در اداره کل راه و شهرسازی، 215 مورد در شرکت توزیع برق مازندران، 120 پروژه در دهیاری‌های استان و 74 پروژه در جهاد کشاورزی مازندران، 66 پروژه مربوط به شرکت مخابرات استان و 34 پروژه نیز در شهرداری‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاح با اشاره به مجموع اعتبارات هزینه شده در این دستگاه‌ها بیان کرد: از مجموع اعتبارات هزینه شده 111 میلیارد تومان مربوط به اداره کل راه و شهرسازی و 110 میلیارد تومان مربوط به شرکت آب منطقه‌ای مازندران و 51 میلیارد تومان مربوط به فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها و 49 میلیارد تومان مربوط به شرکت گاز استان است.

استاندار مازندران عنوان کرد: در کنار این پروژه‌ها در یک اقدام ارزشمند 203 پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی شامل مسجد و حسینیه، آبرسانی، خانه عالم، غسالخانه، سرویس بهداشتی، خانه بهداشت، جاده و پل، گلزار شهدا، مجموعه ورزشی، کتابخانه، خانه ایتام و مجتمع فرهنگی نیز توسط قرارگاه سازندگی کوثر خاتم‌الانبیا در استان احداث شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

همانطور که دیدیم جای خالی اعتبارات و پروژه‌های ملی در هفته دولت مازندران به خوبی به چشم می‎آید و نمی‌توان صرفا با ساخت پروژه‌های روستایی مانند غسالخانه، کلنگ زنی و افتتاح ساختمان دهیاری یا ارائه آمار اقدامات شهرداری‎ها که یک نهاد مستقل با اعتبارات عمدتا مردمی است به این روند خیلی افتخار کرد.

اگرچه در این میان نباید از تنگناهای مالی دولت و تلاش‎های تیم مدیریتی آن در مازندران چشم‎پوشی کرد اما مهم‎ترین مساله عدم همگرایی لازم در بین نخبگان و مدیران ارشد اجرایی و نمایندگان مجلس است که در بازار گرم و زود متولد شده انتخابات مجلس آنچه که کمتر مورد مداقه قرار گرفته است تلاش همگانی برای رسیدن به اتحاد و توسعه استان در سایه کوشش برای دریافت اعتبارات ملی برای تعریف پروژه‎های ملی آنهم در استانی گردشگر پذیر و مولد به نام مازندران است.

در حقیقت درگیری‌های داخلی و جنگ‌های زرگری برخی افراد، گروه‎ها و کانون‎های قدرت کار را به جایی رسانده است که گاهی مشاهده می‏شود افتتاح مرغداری‎ها و دامداری‎های در آستانه ورشکستگی نیز از افتخارات دولت و مجموعه مسئولان دولتی و غیر دولتی محسوب شود که این با توقعات موجود از دولت روحانی و مسئولان آن در مازندران تطابق ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.