پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفتمین کنگره ملی اخلاق پزشکی در ساری آغاز کرد

0

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، این کنگره با محوریت تحول اخلاق پزشکی در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور پزشکان و متخصصین سراسر کشور با محورهای تحول نوآوری در آموزش پزشکی ،کمیته های اخلاق بیمارستانی و راهنمای اخلاق حرفه ای نظام پزشکی به مدت سه روز و تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت.
آیت الله جوادی آملی در پیام تصویری خود به هفتمین کنگره اخلاق پزشکی گفت : ممکن است جاهلی حجر و سنگی بردارد بر گوهری بزند و آن را به خیال خود بکشند، اما نه بر ارج آن جاهل افزوده شد می شود و نه بر قیمت سنگ افزوده می شود و نه ارزش آن جوهر کم می شود.
این مرجع تقلید افزود : اگر کسی خدای ناکرده – به فن شریف پزشکی اهانت کرد یا کتاب دانشوران فن شریف پزشکی را حرمت ننهاد و سنگی برداشت و به این کتاب و کتابت زد، نه  ارجی پیدا کرد نه بر ارزش سنگ افزود نه از ارزش آن کتاب کم کرد.
در  این کنگره ،کارگاه های آموزشی اخلاق در طب سنتی ، اخلاق در آموزش، کمیته های اخلاق بیمارستانی ، اخلاق دندانپزشکی ، پیوند اعضا و برخی دریگر از موضوعات مرتبط برگزار می شود.
براساس گزارش این گزارش ، هفتمین کنگره اخلاق پزشکی صبح فردا پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه با سخنرانی دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  به طور رسمی افتتاح می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.