پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفتمین همایش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران برگزار شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه: هفتمین همابش تجلیل از مفاخر و مشاهیر مازندران با حضور ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران، علی اسماعیلی نماینده نور و محمودآباد، جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هرمز اردشیری رئیس بنیاد مفاخر مازندران برگزار شد.

به گزارش ایسنا مازندران، علی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در این همایش اظهار کرد: مازندران سرزمین اندیشمندان، دلاوران و دینداران است.

وی خاطرنشان کرد: مازندران از نعمت های خدادادی بسیاری بهره مند است که جای سپاسگزاری از خداوند متعال دارد.

نماینده نور و محمودآباد با اشاره به اهمیت حضور مشاهیر در جامعه، گفت: با الگوی مفاخر و مشاهیر می توان گام بزرگی در تربیت نسل بعدی داشت.

وی گفت: فعالیت بنیاد مفاخر به دلیل مردمی بودن آن دارای ارزش بسیار فراوانی است و باید تلاش کرد تا با رعایت قانون به همه مفاخر کمک کرد.

هرمز اردشیری رئیس بنیاد مفاخر مازندران در این همایش اظهار کرد: یکی از اقداماتی که بنیاد مشاهیر به عهده دارد معرفی افراد برجسته در سطح جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران با هدف تجلیل و تکریم بنا شده تاکنون بیش از 140 مفاخر مازندران را معرفی کرده است.

رئیس بنیاد مفاخر مازندران گفت: برگزاری بیش از 30 جلسه در تهران، بابل و نور برای برگزاری این همایش صورت گرفته است.

فرماندار نور در هفتمین همایش مشاهیر و مفاخر مازندران در دانشگاه آزاد اسلامی نور اظهار کرد: شهرستان نور با داشتن شیخ شهید فضل الله نوری، محدث نوری، نیما یوشیج، علامحسین صدیقی، غلامحسین بنان و شیخ اکبر ناطق نوری به سرزمین فرهیختگان تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که نام کشور ایران را بلند آوازه می‌کنند موجب افتخار میهن هستند.

صدرالدین متولی رئیس دانشگاه آزاد نور نیز در این همایش اظهار کرد: باید فرهنگ تجلیل از مفاخر نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: در گستره جغرافیایی مشاهیر مازندران دارای نام و نشان هستند و با توجه به اینکه فرهنگ جهانی سازی به وسیله ابزارهای مختلف در حال ترویج است اما چیزی که موجب ترویج هویت این کشور می شود مشاهیر و مفاخر هستند.

رئیس دانشگاه آزاد نور با بیان اینکه شناخت مفاخر و الگوسازی آنها موجب تقویت هویت هر یک از افراد می شود چراکه این مفاخر می توانند موجب توسعه هر منطقه باشند، گفت: کارآفرینی، نویسندگی، فیلم سازی از جمله مواردی است که می شود از این مفاخر استفاده کرد و آنها موجب توسعه پایدار هستند.

متولی با اشاره به اینکه کشور به فرهنگ تکریم نیاز دارد، اظهار کرد: زمینه سازی حضور هرچه بیشتر مفاخر در حوزه های مختلف و تجلیل از آنها موجب تقویت فرهنگ تکریم می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه پارک مشاهیر هنوز در مازندران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جنگل نور این ظرفیت را دارد تا بخشی از آن به عنوان پارک مشاهیر قرار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد نور گفت: نامگذاری یکی از روزها به نام روز مشاهیر در تقویم و همچنین الگوسازی هر یک از مشاهیر می تواند نقش ارزنده ای در تقویت فرهنگ تکریم از مشاهیر داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این همایش از شهاب حسینی (بازیگر سینما و برنده نخل طلایی جشنوازه کن )، غلامعلی سلیمانی(کارآفرین و مدیرعامل شرکت کاله)، سیروس مهدوی(نویسنده و پژوهشگر و مدیر مسئول فصل نامه باختر و مدیر مرکز مطالعات ایرانیان)، اسدالله عمادی(شاعر و نویسنده)، کیوس گوران(شاعر و خوانشگر محلی) هرمیداس باوند، حائری مازندرانی، سردار بابایی، رویا نونهالی، محمدرضا اسحاقی، علی توسلی و امامعلی حبیبی تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.