پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هفتمین جشنواره گلاب‌گیری دودانگه به کار خود پایان داد

هفتمین جشنواره گلاب‌گیری دودانگه به کار خود پایان داد و مقرر شد برای حمایت از گل‌کاران در نمایشگاهی در مرکز استان امکان فروش محصولات کشاورزان فراهم شود که درصورت‌ تحقق اتفاقی خوب برای کشاورزان خواهد بود.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هفتمین جشنواره گلاب‌گیری و گیاهان دارویی در منطقه دودانگه در مدرسه شلدره دودانگه به کار خود پایان داد.کشت گیاهان دارویی از سال ۹۵ نور امیدی در منطقه محروم دودانگه بود که موجب رونق منطقه شد.

درحالی بسیاری از جوانان به‌دلیل نداشتن کار راهی شهرهای اطراف شده بودند با کشت گل‌محمدی کسب و کارشان رونق گرفت و توانستند در کنار اشتغال حتی زمینه اشتغال برای سایر افراد را فراهم کرد.علی نوبخت فرماندار مرکز مازندران در این‌باره، اظهار کرد: فلسفه برگزاری این جشنواره این است با همراهی و همگامی به نشاط اجتماعی برسیم‌.وی با بیان اینکه با کمک مجموعه جهاد کشاورزی در شهرستان ساری ۳۶۰ هکتار اراضی مناطق دودانگه و چهاردانگه زیرپوشش گل‌محمدی قرار گرفت، افزود: قرار بود این جشنواره پایان اریبهشت ماه برگزار شود اما به‌دلیل شرایط شهیدان خدمت زمان جشنواره تغییر کرد اما بنای ما بر تعطیلی این جشنواره و سایر جشنواره‌ها نیست.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس نیز گفت: همه اقدامات نشان داد حرکت گل‌کاران در مسیر کشت و توسعه گل‌محمدی به جلو است.وی افزود: اقدامات خوبی در رابطه با کشت گل‌محمدی در منطقه انجام شد.نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس گفت: اینکه گل‌کاران منطقه توانستند با کشت گل‌محمدی در کنار درآمد اشتغال داشته باشند از اهمیت بسزایی برخوردار است.

روزی که گل‌کاران منطقه شروع کردند یعنی از سال ۱۳۹۵، میزان سطح زیرکشت دو یا سه هکتار بود ولی اکنون به ۳۵۰ هکتار رسید. فعالیت چند کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلاب‌گیری در سطح منطقه نشان دهنده اهتمام گل‌کاران منطقه است و برای حمایت از آنان مقرر شد در نمایشگاهی در مرکز استان امکان فروش محصولات تولیدی فراهم شود که درصورت‌ تحقق اتفاقی خوب برای کشاورزان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.