پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار هواشناسی مازندران برای پایان هفته/ بارش شدید برف و یخبندان در استان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگویی، با اشاره به هشدار سطح نارنجی(جهت آمادگی) هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با نفوذ سامانه سرد بارشی از بعدازظهر پنج‌شنبه ۳۰ دی تا ظهر جمعه یکم بهمن شاهد بارش باران (در نیمه شرقی نسبتاشدید) ، بارش برف در دامنه‌ها و ارتفاعات، وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، تداوم شب‌های سرد و وقوع یخبندان(صبح شنبه)  در استان هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سرد بارشی کل آسمان مازندران به‌ویژه نیمه شرقی استان را دربرمی‌گیرد، افزود: لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر و افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز از مخاطرات پیش‌رو خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: پرهیز از تردد جاده‌ای و سفرهای غیر‌ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی  پرهیز ازصعود کوهنوردان، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور مورد تاکید است.

این مسوول با اشاره به اینکه طی روزهای یک‌شنبه ۲۶ تا روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه امسال شاهد بارش‌ها در سطح استان هستیم، اضافه کرد: طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد بارندگی متناوب، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید و در ارتفاعات شاهد بارش متناوب برف، کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتاشدید هستیم.

رضوی با بیان اینکه روز چهارشنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما، گفت: دریای مازندران تا ظهر سه‌شنبه به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.