پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هشدار سطح نارنجی هواشناسی مازندران نسبت به کولاک برف در جاده‌ها

هواشناسی مازندران با پیش‌بینی ورود سامانه جدید بارشی، نسبت به بارش متناوب باران و برف، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های ارتباطی این استان از عصر روز پنجشنبه تا بعد از ظهر روز جمعه یکم بهمن ماه هشدار داد.

0

هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی پیش‌بینی کرد این سامانه جدید که در تمام مناطق بویژه در نیمه شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، علاوه بر کاهش محسوس دما، بارش باران و برف در دامنه‌‏ها، ارتفاعات و مناطق ساحلی و جلگه‌ای، با وزش باد شدید، لغزندگی، مه آلودگی و کاهش دید و کولاک برف در جاده‌ها همراه است.

هواشناسی مازندران همچنین مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف‌گیر مازندران را طی دوره فعالیت این سامانه سرد و بارشی دور از انتظار نداست و نسبت به تداوم شب‌های سرد و وقوع یخبندان از جمعه شب تا روز دوشنبه هفته آینده هشدار داد.

خسارت به سازه‌های کم مقاوم، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها از دیگر پیامدهای مخاطره آمیز این سامانه جدید است که هواشناسی مازندران به آن اشاره کرد.

هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرد که در طی این مدت از تردد جاده‌‏ای و سفرهای غیر ضروری خوددادری کنند و در صورت لزوم علاوه بر استفاده از ضد یخ خودروها، تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشار گاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور و از جمله در مازندران، پاکسازی کانال‌های هدایت آب و مقاوم سازی سازه‌‏های کم مقاوم از دیگر موارد احتیاط آمیزی است که هواشناسی مازندران بر رعایت آنها تاکید کرده است.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، هوای استان از روز شنبه صاف می شود که تا روز دوشنبه در همین وضعیت باقی می ماند ولی با وجود افزایش دمای روزانه ، مازندرانی ها همچنان شب‌های سرد و یخبندان را تجربه خواهند کرد.

برابر داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی، ، بلده با ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر هم‌اکنون سردترین نقطه در این استان است و پس از آن ارتفاعات کجور نوشهر با منفی ۱۰، رینه لاریجان در جاده هراز با منفی ۷.۲ و آلاشت سواد کوه نیز با منفی ۵.۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر شب سرد و یخبندانی را تجربه کردند.

علاوه بر مناطق کوهستانی و ارتفاعات، مناطق جلگه‌ای مازندران نیز شب سردی را پشت سر گذاشتند و داده‌های آماری صبح روز چهارشنبه از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با منفی ۲.۱ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهر ساحلی استان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.