پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیمی از ناوگان اورژانس مازندران نوسازی شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی صالح طبری صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۹۲ پایگاه جاده‌ای و شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان وجود دارد، افزود: تنها پایگاه هوایی ملکی اورژانس کشور مختص دانشگاه مازندران است.

وی با اظهار اینکه طی دو هفته اخیر بیش از ۱۵ سورتی پرواز برای انتقال بیماران انجام داده است، گفت: تلاش کردیم تمامی آمبولانس‌های استان به تجهیزات پیشرفته و موبایل آی سی یو و سی سی یو سیار مجهز شوند.

وی ادامه داد: تقریباً ۲۰ دستگاه آمبولانس به سیستم سی پی یو سیار مجهز شده است و نسبت به نوسازی بیش از ۵۰ درصد ناوگان اورژانس در استان اقدام شده است.

صالح طبری با عنوان اینکه در محورهای استان آمبولانس‌های کمک دار بکارگیری شده است، افزود: در استان مازندران دارای ۱۰ پایگاه کانکس دار در استان هستیم و در حال پیگیری هستیم تا این پایگاه‌ها را از کانکس خارج کمیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران شمار مأموریت‌های انجام شده توسط اورژانس استان را در سال جاری ۲۹ هزار و ۵۰۰ مأموریت بیان کرد و گفت: این میزان نسبت به سه ماه اول سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است و این کاهش به دلیل کاسته شدن سفرها و تغییر شرایط به دلیل بروز کرونا بوده است.

وی ادامه داد: شمار بیماران انتقال یافته به مراکز درمانی در سال جاری افزایش یافته است و در ابتدای شیوع کرونا برای هر شهرستان یک آمبولانس ویژه درنظر گرفته بودیم و با سخت‌تر شدن شرایط از تمامی آمبولانس‌های پشتیبان نیز بهره گیری کردیم.

صالح طبری شمار آمبولانس‌ها را ۱۴۰ آمبولانس بیان کرد و گفت: به طور متوسط هر دو پایگاه اورژانس دارای سه دستگاه آمبولانس هستند.

کد خبر 4980263
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.