پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نگارش دانشنامه مازندران پایان یافت

0

نگارش دانشنامه مازندران را بنیاد مازندران پژوهی انوشه سال ۹۵ با سرپرستی استاد انوشه در کتابخانه امامزاده یحیی بابل آغاز کرده بود.

 این دانشنامه جامع در زمینه‌های گوناگون تاریخی ، جغرافیایی ،  اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی، ورزشی ، هنری و ادبی استان مازندران از گلوگاه تا رامسر است.

مسئول فنی تهیه  دانشنامه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت:  نگارش دانشنامه مازندران با  بیش از هشت هزار مقاله در سه جلد به پایان رسید و  در حال حاضر ویرایش و بازخوانی این دانشنامه در حال انجام است که در ابتدای سال ۹۹  چاپ می شود .

بیژن هنری‌کار افزود :  این دانشنامه الفبایی است و تمامی موضوعات آن  بر اساس حروف الفبا گنجانده شده است .

وی بیان کرد: در این دانشنامه مشخصات تمامی روستاهای مازندران که بیشتر از چهار هزار پارچه است، شامل طول و عرض جغرافیایی، ارتفاع آن از سطح دریا، ابنیه های تاریخی ، مشاهیر  و تاریخچه آنها ذکر شده است .

هنری کار با اظهار این که مقالات  این دانشنامه را نخبگان هر رشته و استادان برجسته دانشگاه‌های معتبر با سفارش بنیاد انوشه نوشتند، گفت: برای تکمیل و چاپ این دانشنامه ۳۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود که توسط خیر دکتر علی شافعی تامین می‌شود.

 وی افزود: قیمت این سه جلد کتاب ۱۰ میلیون ریال است که در صورت پیش خرید به هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال فروخته می شود .

مسئول فنی دانشنامه انوشه گفت: تاکنون ۲۰۰ جلد از این دوره سه جلدی پیش خرید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به بنیاد مازندران پژوهی در کتابخانه امامزاده یحیی بابل برای پیش خرید اقدام کنند .

وی بیان داشت :  این کتاب سه جلدی هر جلد آن یک هزار صفحه است و در مجموع دارای یکصد عکس هم می باشد.

 مسئول فنی گردآوری دانشنامه مازندران افزود :  این دانشنامه برای تمامی دانشگاه های مازندران و مراکز تحقیقاتی بسیار ارزشمند است که امیدواریم مورد استفاده آنها قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.