پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوسازی خانه‌های سیل‌زده مازندران تا پایان تیرماه پایان می یابد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، بارش شدید باران که از اواخر اسفندماه سال ۹۷ در مازندران باریدن گرفت و تا اوایل فروردین ماه سال جاری ادامه داشت سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب شد.

مهدی رازجویان روز سه شنبه در بازدید از ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در خصوص آخرین وضعیت سیل مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در حادثه سیل امسال بیش از ۶ هزار واحد مسکونی در مازندران خسارت دید که از این تعداد چهار هزار و ۶۰۰ واحد آسیب دیده نیازمند تعمیر بود که تاکنون تعمیر چهار هزار مسکن آسیب دیده در سیل انجام و تحویل سیلزدگان شد.

وی با اعلام اینکه تعمیر ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از سیلاب در این استان آماده و تحویل سیلزدگان داده شده است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان تیرماه امسال تمام واحدهای تعمیری خسارت دیده ناشی از سیلاب تکمیل و به سیلزدگان تحویل داده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در این سیل ۶۷۰ واحد مسکونی هم صد در صد تخریب شد، افزود: تا این لحظه ۶ واحد مسکونی آماده و به سیلزدگان تحویل داده شد، روند بازسازی نیز سرعت خوبی دارد و امیدوارم تا ظرف هفته های آتی تمام واحدهای احداثی نیز تحویل سیلزدگان داده شود.

رازجویان در خصوص خسارت سیلاب به بخش کشاورزی در استان مازندران نیز، گفت: در بخش کشاورزی افرادی که خسارت دیده اند باید اطلاعات آنان وارد سامانه سجاد شود که این امر نیز زمان بر است اما با هماهنگی های صورت گرفته توسط بانک ها و فرمانداران روند رو به جلو است و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه همه اطلاعات خسارت دیدگان بخش کشاورزی وارد سامانه سجاد شود تا کشاورزان بتوانند تسهیلات بلاعوض خود را از بانک ها دریافت کنند.

وی در خصوص وضعیت راه ها بعد از سیلاب گفت: بارندگی های مکرر باعث شد تا راه های این استان با رانش مواجه شود که برای دیوارسازی، آواربرداری و خاک برداری راه ها نیازمند اعتبار هستیم تا اقدام برای دیوار سازی انجام شود البته هم اکنون تمام راه های اصلی و فرعی این استان باز است و هیچ راهی مسدود نیست.

معاون عمرانی استانداری مازندران، بیان کرد: طی هفته گذشته خوشبختانه در هیات دولت در بحث راه ها تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که به محض تخصیص اعتبار پیمانکار کار خود را اغاز خواهد کرد.

سیلاب به استان مازندران یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومن خسارت وارد کرد که از این میزان ۵۰۷ میلیارد تومان به بخش کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش معیشتی و مسکن و مابقی به زیرساختها خسارت وارد کرده است.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.