پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نوروز با طعم داستان برای نوآموزان مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، سید عیسی میرشفیعی اظهار داشت: نوآموزان دوره پیش‌دبستانی و دانش‌آموزان دوره  اول و دوم ابتدایی می‌توانند به انتخاب خودشان فقط یکی از فعالیت‌های سه‌گانه داستان‌خوانی، داستان‌نویسی یا داستان‌گویی را انجام دهند.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد بستر مطالعه در نوآموزان و همچنین تقویت قوه داستان نویسی آنهادر شرایط خانه نشینی کرونایی عنوان کردو گفت: بنا داریم پس از ایام نوروز و با عادی شدن شرایط آثار و مطالعاتی دانش آموزان و نوآموزان را در قالب نمایشگاه در معرض دید عمومی بگذاریم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران همچنین موضوع داستان نویسی نوروی نو آموزان و دانش اموزان اشاره کرد و گفت: آنها می‌توانند در خصوص اقدامات بهداشت فردی و اجتماعی، تجربه‌های درخانه‌ماندن و روزهای دور بودن از مدرسه و معلمان و دوستان نیز  احساسات، عقاید انتقادی و خواسته‌های خود را در چارچوب تعیین شده در طرح “عید و داستان” ارائه کنند.

میرشفیعی افزود: با توجه به اینکه طرح عید و داستان به صورت یک برنامه فرهنگی است ، مربیان و آموزگاران محترم از اجبار نوآموزان و دانش‌آموزان برای انتخاب فعالیت خودداری نمایند.

به گفته او این طرح بیش از هرچیزی به حمایت والدین و خانواده ها نیاز دارد تا در شرایط کنونی که کودکان باید تمام وقت خود را در محیط بسته خانه بسر برند، منجر به فعالیت ذهنی و فکری آنان شود.

معاون آموزش ابتدایی همچنین گفت: دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان بر اساس چارچوب اعلام شده در انتخاب کتاب دارای مجوز قانونی و مناسب با سن نوآموزان و دانش‌آموزان، آزادی عمل دارند و آموزگاران و مدیران نیز می‌توانند در انتخاب کتاب مناسب، فقط راهنمایی کنند و اجبار و الزامی نیست.

میرشفیعی در ادامه تاکید کرد:  مدیران و روسای شهرستان‌ها و مناطق نیز می‌توانند از ظرفیت‌هایی چون کانون‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، کتاب‌خانه مساجد و مراکز شهرداری‌ها و یا افراد خیّر با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوطه، برای تهیه کتاب‌های مناسب به صورت رایگان برای دانش‌آموزان در مناطق کمتر برخوردار استفاده کنند.

استان مازندران حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد حدود ۲۸۰ هزار نفر نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز ابتدایی هستند.

ویروس کرونا که از حدود یکماه پیش وارد مازندران شده است ، مدارس استان را تعطیل و تمامی آموزش ها به صورت مجازی انجام می شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.