پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نمره قبولی به احیای چشمه سورت

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: با اقدامات انجام شده می‌توان گفت، چشمه سورت درحال احیا شدن است.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:  گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چشمه‌‌های باداب سورت در مسیر کیاسر – سمنان در بخش چهاردانگه قرار دارد، این چشمه‌ها با زیبایی چشم‌نواز به‌عنوان میراث طبیعی کشور شناخته می‌شوند که در ایران بی‌نظیر است.

چشمه‌های پلکانی باداب سورت شامل چندین چشمه با آب‌های کاملاً متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب است اما نکته مهمی که این چشمه را منحصر به فرد کرده این است این همه زیبایی‌ دست‌ساخت نیست.

زیبایی‌های چشمه سورت وصف‌ناپذیر است و تلفیقی از چشمه‌های روی صخره‌های رنگین‌کمانی و پلکانی طبیعی با رنگین‌کمانی از رنگ‌ها، زیبایی بی‌حد و حصری به این اثر طبیعی بخشیده است.

کافی است یکبار به این نقطه زیبا سفر کنید تا محو این همه زیبایی شوید جالب اینکه هر چه به این زیبایی نگاه کنید سیر نمی‌شوید، کسانی که تجربه سفر به این چشمه دیدنی را داشتند می‌دانند  ساعت در سورت معنا ندارد و عقربه‌ها خیلی زود می‌چرخند؛ گویی همه در مقابل این همه سر تعظیم فرود می‌آورند.

از زیبایی‌های خدادادی و طبیعی این جاذبه منحصربه فرد بگذریم محرومیت از دوردست‌ها پیداست و از همه مهم‌تر ترددها طی سال‌های گذشته خبر از اتفاقات تلخ و دردناکی برای این چشمه می‌داد که در این راستا می‌توان با اطمینان گفت خبرهای خوبی شنیده می‌شود.

بحث انتخاب سرمایه‌گذار و واگذاری این چشمه بی‌نظیر سؤالات بسیاری را به‌ دنبال داشت و بالاخره واگذاری چشمه سورت پس از  فرازونشیب‌های بسیار مصوب شد و کتابچه چشمه سورت تدوین شد.

موضوع مهم در بحث واگذاری این جاذبه زیبا و دیدنی، شکل طبیعی عرصه ملاک عمل است نه بحث دست ساخته که تمام تلاش سرمایه‌گذار باید حفظ این چشمه و شرایط پلکانی آن باشد.

فتح‌الله غفاری معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده می‌توان گفت، چشمه سورت در حال احیا شدن است.

وی با بیان اینکه جلوی همه خودروها به عرصه این میراث طبیعی گرفته شد، افزود: فعالیت‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اشاره به اینکه طبیعت در حال بازسازی است، اضافه کرد: بازسازی این  چشمه براساس کتابچه طرح در حال انجام است.

این مسؤول گفت: با بازدید صورت گرفته از وضعیت این میراث طبیعی می‌توان عنوان کرد؛ اتفاقات خوبی دارد رقم می‌خورد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.