پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نقد منصفانه مسیر توسعه را هموار می کند

0

محمدعلی محسنی در نشست با خبرنگاران مهر درغرب مازندران با گرامیداشت روز خبرنگار،، گرامیداشت روز خبرنگار را نشانه اهمیت و ارزش و منزلت حرفه خبرنگاری در کشور دانست و گفت: خبرنگاران نقش کلیدی در طول تاریخ داشته‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی روزی به عنوان روز خبرنگار نام گذاری می‌شود به منزله اهمیت آن حرفه است، افزود: خبرنگاران همواره نقش ارزنده‌ای در طول تاریخ و انقلاب داشتند و خیلی‌ها جان خود را در این راه از دست دادند.

وی مجازی بودن رسانه را از مسائل مهم دوران کنونی برشمرد و گفت: در گذشته دسترسی به اطلاعات از طریق نشریات کاغذی میسر بود اما امروز به راحتی می‌توان به اخبار مناطق مختلف دست یافت و این مسئله می‌تواند هم فرصت و هم تهدید باشد.

محسنی با اظهار اینکه اگر صحت و سقم خبرها مشخص نباشد، مسئله ساز خواهد بود، عنوان کرد: وحدت بین مسئولان و خبرنگاران به ارتقا و توسعه کشور کمک می‌کند و آنچه که مهم است که خبرنگاران باید رد کنار مسئولان باشند زیرا همه برای خدمت به مردم تلاش می‌کنیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت با اظهار اینکه انتقاد از مسئولان باید منصفانه باشد، افزود: هدف تمامی فعالیت‌ها باید بهترکردن حال و آرامش مردم باشد از این‌رو نقد باید سازنده و مستمر وجود دارد زیرا نقد نقد منصفانه می‌تواند مسیر توسعه را هموار کند.

وی وابستگی برخی رسانه‌ها به ارگان‌های دولتی را از چالش‌ها برشمرد و گفت: شبیه چنین معضل را در مجلس داریم، نماینده عالی دولت و قوه قضائیه در منطقه امکانات و تجهیزات مناسبی دارد اما نماینده مجلس پس از انتخابات باید درپی دفتری مناسب برای فعالیت خود باشد و این مسئله در ادوار مختلف وجود داشته است.

محسنی یادآور شد: اگر قرار است امکانات خود را از دولت بگیریم چگونه می‌توان بر عملکرد دولت نظارت کرد و این از ضعف‌ها به شمار می‌رود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با عنوان اینکه در زمانی که کفگیر اقتصاد به ته دیگ خورد نقش مدیریت و تدبیر مدیران خود را نشان می‌دهد و اگر به شیر نفت وصل باشیم و نفت را بشکه‌ای ۱۴۰ دلار بفروشیم، مدیریت کردن چندان نشان نمی‌دهد و در شرایط فعلی باید وقت ویژه ای را برای مدیریت از منابع گذاشت.

کد خبر 4992872
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.