پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نطق قبل از دستور آیت الله شجاعی پیرامون چهاردانگه در مجلس

چرا مشکلات را حل نمی‌کنید تا نتیجه‌اش این باشد که ما همه جا شرمنده شویم و مورد حمله مردم مظلوم منطقه باشیم

1

 

سید حسن شجاعی کیاسری

بسم الله الرحمن الرحیم
«لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم» بهمن ماه هر سال میدان آزمایش جدیدی است برای نتایج کردار استکبار جهانی و محبت مردم به اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی .

امسال هم بار دیگر ملت رشید ایران با آگاهی و هوشیاری ویژه خودش نقشه‌های شوم گسترده استکبار و بستگان او را در تمام دنیا خنثی کرد و اراده با عظمت مذهبی خودش را در راهپیمائی پرشکوه و گسترده و سراسری ۲۲ بهمن به دنیا نشان داد . و من از ملت عزیز و شریف ایران بخصوص مردم با کمال و همیشه حاضر در صحنه مازندران مخصوصاً شهرستان ساری جداً و عمیقاً تشکر می‌کنم . برادران عزیز همه جا دیدند و آنهائی که در شهرهای مختلف نبودند و ندیدند حضور گسترده مردم را در تلویزیون دیدند و من هم در ساری واقعاً تماشا کردم به راستی به یاد ۲۲ بهمن سال ۵۷ افتادم آن جوشش عمومی مردم از تمام خانه‌ها و کوچه‌ها و سرازیر شدن در مسیر راهپیمائی و در جریان راهپیمائی انسان را به یاد ۲۲ بهمن سال ۵۷ می‌انداخت و از همین جا من به دولت بزرگوار و وزراء محترم کابینه دولت تذکر می‌دهم که این ملت بزرگ سزاوار انواع تکریم و تعظیم است و هر کدام از شما سزاوار است در زیرمجموعه خود مواظب تکالیف و حقوق این مردم باشید بخصوص به وزارت محترم کشور که بیش از همه حساسیت در بین مردم ایجاد می‌کند تذکر می‌دهم مقداری حیثیت و حرمت عمومی مردم را هم در تصمیم گیری‌ها ملاک قرار بدهد و کاملا بی توجه بر احساسات آنها تصمیم گیری نکند .

 

وزیر محترم کشور در جریان انتخاب استاندار در استان زرخیز مازندران که به یک معنا متعلق به همه کشور است و باید گفت اگر این استان احیاء شود و استعداد بالقوه آن به فعلیت بیاید کشور غنی و قدرتمند خواهد شد و اگر آن گونه باشد که در این چند سال اخیر از آن استفاده شد باید ما هم آثار و عواقب سوء این رقم تدبیرها را در همه جای ایران ببینیم در انتخاب استاندار هیچگونه توجهی به احساسات مردم و خواست و اراده نمایندگان محترم و معظم و دلسوز استان و ائمه محترم جمعه و جماعات نفرمودند که این گله شدید را نمی‌دانم با چه زبانی و با چه بیانی به اطلاع ایشان برسانم که در گوش و هوش این بزرگ برادر اثر بگذارد .

و به وزیر محترم کشاورزی خواستم تذکر بدهم جناب آقای دکتر کلانتری که به شما ارادت هم دارم آیا هیچ فکر کرده‌اید مردمی که تمام درآمد سالانه آنها به گندم و جو در فصل زراعت خودش و به برنج در فصل زراعت خودش وابسته است و هر دو زراعت آسیب دیده و در بعضی از جاها (۱۰۰%) ضرر دیدند آیا امروز چه می‌خورند؟ چه جوری زندگی می‌کنند؟ راه درآمد دیگری که ندارند چه کنند؟ و شما کمکهای با عوض و بلاعوض را که هنوز هم در اختیار مردم قرار نداده‌اید و تاخیر کرده‌اید آیا فکر کرده‌اید که مشکلات مردم چگونه‌ باید مرتفع بشود ؟

از وزیر محترم صنایع تشکر می‌کنم که در بهمن ماه امسال با همه اینکه برف و بوران و سخت و مشکل بود راههای سخت کوهستانی را در ساعتها راهپیمائی پیمودند و به مرکز بخش چهاردانگه رفتند تا برای اشتغال آن منطقه که سخت مفید و لازم است فکری بکنند که در رفتن و برگشتن دچار مضیقه شدید شدند که لازم است تشکر عمیق خودم را ابلاغ کنم .

به وزیر محترم راه تذکر می‌دهم ، برادرم جناب آقای سعیدی کیا شما در مساله راه سازی کیاسر- سمنان هیچ ملاحظه کرده‌اید که پیمانکاران شما کار نمی‌کنند و راه را از صورت قدیمی هم در آورده‌اند و به صورت جاده خاکی تبدیل کرده‌اند که هر روز چندین اتوبوس با دهها مسافر در راه می‌مانند و حتی آن روزی که وزیر در این مسیر عبور کرد خودش شاهد بود که با هل دادن و به چه زحمتی توانستیم حداقل مشاین وزیر را در مسیر به جریان در بیاوریم مشکلات پیمانکاران را سریعتر حل کنید مجلس محترم که کرامت کرده بودجه را تصویب کرد و ابلاغ کرد چند سال است که در اختیار دارید چرا مشکلات را حل نمی‌کنید تا نتیجه‌اش این باشد که ما همه جا شرمنده شویم و مورد حمله مردم مظلوم منطقه باشیم .

جاده کمربندی ساری که فوق العاده ضرورت است و برای تردد گسترده و پر ترافیک جاده‌های ترانزیتی هم ضرورت دارد و مردم شهر هم در مضیقه شدید هستند و تازه کلنگ آن را زده‌اید دستور بدهید سریعاً اقدام کنند تا ان شاء الله از این مضیقه بیرون بیائیم . پل دومی که تنها وسیله ارتباطی شرق شهر به غرب است ، شرق استان به غرب استان است لطفاً دستور اجرای آنرا صادر بفرمائید .

فرودگاه دشت ناز که مکرر مورد سفارش بوده و درخواست مردم از مقام ریاست جمهور هم تقاضا شده که عنایت فرمودند عنایت بفرمائید سریعتر تکمیل شود تا مشکلات مردم حل شود و به درجه کمتری برسد .

به دوستان مسؤول دیگر هم در کشور که عموماً در ارتباط با مردم هر کدام سهمی دارند که باید انجام بدهند تذکرات لازمی تقدیم می‌کنم که از جمله به وزیر محترم نفت که او هم باید دقت بفرماید که فقط برای تابستانها وزیر نباشد که مردم زمستان هم سوخت نیاز دارند به خصوص که کم کم فصل کشت و کار مردم نزدیک می‌شود هم بنزین و هم نفت مورد نیاز و ضرورت مردم استان است دقت لازم را مبذول بدارند .

از وزیر محترم جهاد خواهش می‌کنم که جهاد شهرستان ساری را یک بازرسی کنند با امکانات کمی که دارد قادر به جذب اعتبارات مصوب ملی و استانی نیست و نمی‌تواند پروژه‌ها را به موقع انجام دهد و تکمیل کند و در اختیار بگذارد به خصوص در بخشهای کوهستانی و محروم که بیشترین ضرورت را دارد که کار انجام بگیرد کمترین اقدام انجام می‌گیرد با این که از برنامه پنج ساله ، چهارسال آن گذشته است و این برنامه پنجساله در شرف اتمام است و سال ۷۲ پایان این برنامه است ولی اگر عبوری در این بخشها بکنید کمترین حرکتی که نشانه اجرای قانون باشد بخصوص ماده (ه) قانون برنامه پنجساله دیده نمی‌شود گرچه حرکتهای پراکنده‌ای انجام شده که باید تشکر شود اما در عین حال به خاطر کندی کار آن چشمگیری لازم را ندارد که لازم است ان شاءالله دقت بیشتر در آینده انجام بگیرد .

وزیر محترم نیرو وعده‌های مکرر داده است که منطقه‌های محروم پشت کوه چهاردانگه را برق رسانی کند ، خودش هم رفته آن منطقه را دیده مظلومیت و محرومیت منطقه را خبر دارد و در عین حال باز هم هر سال به دلیل ضعف اعتبارات یا علتهائی که خودش می‌داند کار به تاخیر افتاده (وقت شما تمام شد) امسال که پایان قضیه است وعده جدی داده و ممنون از ایشان هستم اقدام مؤثری بفرماید تا مشکل حل بشود .

در پایان لازم می‌دانم از سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری و از تذکرات مفید و ارزنده‌ای که نسبت به خدمات و فعالیت‌های و حساسیتها و ارزشهای والای جامعه معظم روحانیت و حوزه‌های علمیه دادند تشکر عمیق خودم را عرض نمایم . در همین رابطه صداهائی که از دانشگاهها یا به نام دانشگاه در تضعیف این پایگاه عظیم اسلامی بلند می‌شود که این همجهت با استکبار جهانی است خواهش می‌کنم دقت بیشتری بشود و با طرح مسائل واضح البطلان موجب خدشه دار شدن ارتباط مردم بخصوص دانشگاهها با این مراکز فکری و فرهنگی و اسلامی نشود . باتشکر ، والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته .

 

1 نظر
  1. محسن می گوید

    إن شاءالله خداوند به آیت الله شفای عاجل مرحمت کنند به حرمت شهدای عزیز این ایام.
    آمین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.