پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصب سرعتکاه و آرامساز در ۸ نقطه از راه های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نصیری اظهار داشت: با توجه به اعتبارات ابلاغی، طرح مذکور با ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای نظیر خودروهای عمومی و شخصی و نیز کاربران آسیب پذیر شامل عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت و بوسیله اجرای آرامسازهای ترافیکی آغاز شد.

نصیری عنوان کرد: با توجه تراکم جمعیتی و تردد بالای وسایل نقلیه عبوری در مازندران و همچنین موقعیت خاص جغرافیایی استان به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری کشور، به منظور تردد ایمن کلیه کاربران جاده‌ای و کاهش تعداد و شدت تصادفات رانندگی، اقدامات لازم برای آرامسازی ترافیک در محورهای اصلی و فرعی آغاز شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه سرعت غیرمجاز و به تبع آن عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین علل وقوع سوانح رانندگی ناگوار بوده اجرای آرامسازهای ترافیکی نظیر نصب سرعتکاه های آسفالت و تابلوهای هشدار دهنده کاهش سرعت در مراکز جمعیتی و قبل از بریدگی‌های محورهای اصلی و فرعی و سایر مناطق مستعد وقوع تصادف، در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

نصیری تصریح کرد: از ابتدای تابستان تا کنون در ۸ نقطه نیازمند به اقدامات آرامسازی، احداث سرعتکاه و نصب تابلوهای پیش آگاهی انجام گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در پایان اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات ابلاغی و با هدف تداوم کاهش تصادفات و متوفیات سوانح رانندگی در استان، در تلاشیم تا نسبت به آرامسازی ترافیک در نقاط بیشتری از محورهای استان اقدام لازم صورت پذیرد.

کد خبر 5031049
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.