پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نصب اکسیژن‌ساز پیشرفته در بزرگترین بیمارستان دولتی مازندران/هدف گذاری برای تکمیل خدمات درمانی سطح سه بیمارستانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

سیدمحمد مهدی غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، درباره برنامه‌های توسعه‌ای برای مرکز آموزشی درمانی امام خمینی ساری، اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان با ۴۲۰ تخت فعال در حال خدمات دهی به بیماران و مراجعه کنندگان است.

وی با اعلام اینکه پزشکان و کادر درمان در حوزه تخصصی و فوق‌تخصصی آخرین پروسه‌های درمانی موجود در کشور را در این مرکز درمانی عملیاتی می‌کنند، افزود: با وجود درگیری‌های به وجود آمده در بحث فیلد کرونا تلاش کردیم که خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی در این مراکز همچنان ادامه داشته باشد.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری اضافه کرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان تلاش‌های زیادی در مرکز برای تامین تجهیزات و نیازمندی‌ها مرتبط به درمان کرونا انجام شده، نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز پیشرفته و متناسب با نیاز این بیماری از جمله اقدامات اثرگذار در این ارتباط است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در این مجموعه سه دستگاه اکسیژن‌ساز و تانک اکسیژن مایع نصب شده است، افزود: به جهت پیگیری‌های موثر انجام شده توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی این دستگاه در بیمارستان امام خمینی ساری نصب شده است.

غفاری  اضافه کرد: در بحث کرونا به لحاظ اکسیژن رسانی به بیماران مشکل خاصی نداریم و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی آی سی یو چهارم در این مرکز در دستور کار قرار داشته  که اگر با شیوع مجدد کرونا مواجه شدیم بتوانیم نیازمندی‌های به اکسیژن بیماران را تامین کنیم.
وی در ارتباط با چشم‌اندازهای درمانی بیمارستان امام خمینی ساری، یادآور شد: در سه فیلد درمان، آموزش و توسعه بیمارستان باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم به این دلیل که این مرکز با توجه به مراجعات مختلف به هر سه فیلد نیاز اساسی دارد.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با اشاره به قدمت و سابقه فعالیت این مرکز درمانی و خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، گفت: در بحث توسعه فعالیت‌های درمانی هر روز بحث ایجاد رشته‌های جدید درمانی در دستور کار است و از سال ۷۴ پذیرش دستیار در این مرکز آغاز شده و از سال ۸۹ پذیرش دستیار فوق تخصصی پیگیری شده است.

وی یادآور شد:  آموزش دستیار فوق‌تخصصی در رشته‌های آنکولوژی، گوارش، روان‌تنی و جراحی عروق در حال انجام است و  روند توسعه فعالیت آموزشی روز به روز در حال گسترش است.

غفاری با اعلام اینکه در این مرکز آموزشی درمانی بنا داریم که همه خدمات سطح سه‌ای که در سایر مراکز استان انجام نمی‌شود را راه‌اندازی کنیم، گفت:  دانشگاه علوم پزشکی مازندران در راستای تقویت  فعالیت‌های  آموزشی و درمانی به صورت جدی گام برداشته و باید تلاش کنیم که همه خدمات مورد نیاز درمان استان مازندران در این مرکز ارائه شود.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده  دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای توسعه فضای بیمارستانی در مازندران،گفت: ساخت دانشگاه شیخ طبرسی ماهفروجک در راستای توسعه فعالیت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل خدمات درمانی سطح سه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با اشاره به چالش‌های به وجود آمده ناشی از تحریم، گفت: کادر درمان با درک این مشکلات به دنبال ارائه خدمات مطلوب به مردم و مراجعه کنندگان است.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای راه‌اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیک در درمانگاه مصطفویان این مرکز آموزشی درمانی خبر داد و افزود: فعالیت کلینیک ما در دو نوبت صبح و عصر مانند کلینیک طوبی یک و دو انجام می‌شود و بنا داریم که نوبت دهی و اطلاع رسانی به صورت آنلاین انجام شده که پس از تکمیل پروسه‌ها این موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

غفاری برنامه‌ریزی برای توسعه خدمات دندانپزشکی این مرکز را دیگر اقدامات کوتاه مدت در این مرکز ذکر کرد و گفت: خدمات دندانپزشکی این مجموعه در شیفت صبح به دلیل محدودیت‌های مکانی نیاز به توسعه دارد که با افزایش فضای فیزیکی بر اساس برنامه تا پایان سال جاری کلینک دندانپزشکی مرکز در دو نوبت صبح و عصر راه اندازی می‌شود.
رئیس بیمارستان امام خمینی ساری با اشاره به حمایت‌های انجام شده از سوی خیر بزرگ میرزاخانی برای توسعه این مرکز درمانی و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، طرح توسعه اورژانس به ثمر رسیده است، افزود: نزدیک به ۸۰۰ متر مربع به فضای اورژانس این مجموعه اضافه شده که خدمات ما در بخش اورژانس به صورت جدی ارتقاء پیدا کرده است.
وی در پایان یادآور شد: طرح توسعه اتاق عمل‌های فوق‌تخصصی، زایمان طبیعی و زایشگاه و ان آی سی‌یو در فازهای بعدی قرار داشته و تا یک سال آینده بر اساس برنامه‌زمان بندی شده به کمک این خیر و دانشگاه علوم پزشکی مازندران عملیاتی شده و  شاهد افزایش خدمات این مرکز درمانی آموزشی خواهیم بود.

 /86004/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.