پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نشست خبری مدیرکل جهاد کشاورزی استان مازندران+ تصاویر

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: دلاور حیدرپور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر برگزار شد اظهار کرد: به مناسبت سی‌ و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌فجر، ۶۵ پروژه تولیدی و زیربنایی بخش کشاورزی با اعتبار ۵۵۵ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها، زمینه اشتغال برای ۱۲۰ نفر فراهم می‌شود و ۱۶ هزار و ۳۹۲ خانوار در ۱۵۲ روستا از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: از پروژه‌های قابل افتتاح، ۱۸ پروژه مربوط به بخش تولیدی و ۴۷ پروژه مربوط به بخش زیربنایی و خدماتی است.

 

IMG_7765

به گفته حیدرپور با افتتاح این پروژه‌ها ۳ هزار و ۹۱ تن به مجموع تولیدات بخش کشاورزی مازندران اضافه می‌شود.

 

وی بیان کرد: پروژه‌های افتتاحی در زمینه تسطیح، تجهیز و نوسازی شالیزارها دو پروژه در سطح ۲۰۷ هکتار، ۱۰ پروژه لاینینگ به طول ۲۳ کیلومتر، هشت پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۵۲ هکتار، ۱۲ پروژه احداث و شن‌ریزی جاده بین مزارع به طول ۱۵ کیلومتر، یک پروژه احداث باغ در زمین‌های شیب‌دار به مساحت ۲۰ هکتار، دو پروژه استخر پلی‌اتیلن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب، برق‌دار کردن ۱۰ حلقه چاه کشاورزی و چهار پروژه سردخانه و سورتینگ به ظرفیت ۲۴ هزار تن در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: هشت پروژه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۲۱۸ هزار قطعه‌، یک پروژه مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۲۵ هزار قطعه‌، سه پروژه پرورش قارچ خوراکی با ظرفیت ۲۳۳ تن، یک پروژه تولید ادوات کشاورزی با ظرفیت ۵۰۰ دستگاه، یک پروژه پرورش گوسفند داشتی با ظرفیت ۳۰۰ راس، یک پروژه پرورش گل و گیاه زینتی با ظرفیت ۵۰ هزار شاخه و سه پروژه پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت ۱۰۰ تن از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح بخش کشاورزی در دهه‌فجر امسال است.

 

حیدرپور گفت: پروژه تله‌فود و بسته‌بندی مواد غذایی سالم که از محل اعتبارات FAO تامین اعتبار هزار میلیون ریالی شده و هزار خانوار را در روستای ازباران فریدونکنار زیرپوشش قرار داده‌است از دیگر پروژه‌های افتتاحی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در دهه‌فجر امسال است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال کشاورزی کشور با رشد ۵٫۷ درصدی بالاترین رشد را در اقتصاد کشور داشته‌است، ادامه داد: در دو سال گذشته توانسته‌ایم بیشتر نیازهای کشور را در بحث امنیت غذایی در داخل تامین کنیم و در محصول گندم که از مهم‌ترین اقلام غذایی کشور است به واردات نیازی نیست و نیاز نان از گندم داخل قابل تامین است.

 

عدم محدودیت پرداخت تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ای

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط سخت اقتصادی، ۳۸۰ میلیارد ریال مصوب اعتبارات تملک دارایی و ۱۸۴ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر‌ رئیس جمهور به مازندران به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

 

حیدرپور با بیان اینکه امسال ۱۸ میلیارد ریال برای پرداخت یارانه بذور از اعتبارات ملی به بخش کشاورزی پرداخت شده‌است، گفت: بیش از ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از دریای خزر برای تولید و پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان خاویاری و احداث گلخانه از برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی مازندران در سال‌های آینده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات برای احداث گلخانه به متقاضیان محدودیتی ندارد و به هر میزان که تقاضا باشد تسهیلات در اختیار خواهد گذاشت.

 

حیدرپور درباره پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش در اختیار متقاضیان بخش کشاورزی قرار گرفت که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌است.

 

وی درباره تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی گفت: براساس قانون، انجام هرگونه تغییر کاربری ممنوع است و با اصلاحیه قانون در سال ۸۵ توسط مجلس شورای اسلامی هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز باید قلع و قمع شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: از سال ۷۴ هر بنای ساخته شده‌ای که دارای مجوز قانونی نباشد خلاف است و باید طرح دعوی شود و سازمان جهاد کشاورزی موظف است با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی احکام صادر شده را اجرایی کند.

 

حیدرپور با بیان اینکه از سال ۷۴، صد‌ هزار بنای غیرمجاز ساخته شد که برخی طرح دعوی نشده و برخی دیگر در حال انجام است، گفت: از سال ۸۵ تا ۹۲، ۱۴ هزار حکم قلع و قمع بنای غیرمجاز صادر شد که یک‌هزار و ۸۰۰ حکم به مرحله اجرا درآمد.

 

وی تصریح کرد: فقط در سال ۹۳ بیش از ۲۸۰۰ حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران اجرا شد.

 

ذخیره‌سازی ۳۴ هزار تن مرکبات ویژه شب عید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره ذخیره‌سازی مرکبات شب عید گفت: ۳۴ هزار تن ذخیره‌سازی مرکبات در استان انجام شده که در حال حمل به استان‌های متقاضی است.

 

حیدرپور در پایان درباره شایعات برنج‌های آلوده گفت: به دلیل کسری برنج ناچار هستیم بخشی از نیاز کشور را وارد کنیم که مسئولیت آزمایش برنج از گمرکات، وزارت بهداشت و درمان و سازمان استاندارد است تا با انجام آزمایش‌های لازم نسبت به وارد کردن برنج سالم اقدام کنند و در صورت مشاهده سالم نبودن برنج و عدم استاندارد بودن آن، از واردات جلوگیری کنند.

 

وی گفت: سازمان غذا و دارو وظیفه نظارت بر برنج‌های توزیع‎‌شده را دارد که در صورت تاریخ گذشته بودن باید برخورد داشته‌باشد و در مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران برنج‌های توزیعی را پایش می‌کند.

 

IMG_7775 IMG_7755

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.