پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نشست خبری “علی بابایی کارنامی” رئیس مجمع نمایندگان مازندران

0

نشست خبری علی بابایی کارنامی رئیس مجمع نمایندگان مازندران برگزار شد.

علی بابایی کارنامی رئیس مجمع نمایندگان مازندران در نشست با خبرنگاران با اشاره به این که توقعی که از مجلس در قانون است نسبت به دیگر ارگان‌ها بیشتر است، افزود: مردم از مجلس توقعات زیادی دارند و این نهاد جایگاه خود را پیدا کرده است.

به گزارش مهر،وی با عنوان این که بیش از ۱۶ هزار فقره قانون وجود دارد، وظیفه مجلس را قانونگذاری دانست و گفت: مجلس کارآمد در تدوین و تنظیم قوانین می‌تواند کارآمدتر عمل کند.

بابایی با اظهار این که طبق مقام معظم رهبری مجلس باید از ورود حواشی پرهیز کند، افزود: معیشت دغدغه اصلی مردم به شمار می‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با عنوان این که قانون انتخابات تناسبی امسال عملیاتی می‌شود، گفت: این قانون ویژه حوزه‌های دارای چهار کرسی به بالا است ولی تلاش می‌کنیم تا آن را برای حوزه‌های دارای دو کرسی به بالا نیز عملیاتی کنیم و این مسئله سبب می‌شود تا مجلس یکدست را شاهد نباشیم.

بابایی با بیان این که این قانون انتخاباتی رقابتی خواهد بود، گفت: از این پس هیچ لیستی در کشور ناامید از انتخابات خارج نمی‌شود و احتمال کسب کرسی توسط لیست‌های مختلف وجود دارد.

این نماینده مجلس، مجلس دارای برنامه کارشناسی و رقابتی را از جمله مزیت‌های قانون انتخابات تناسبی بیان کرد و گفت به تناسب این قانون باید قانون انتخابات ریاست جمهوری نیز در سال‌های آینده اصلاح و بازنگری کنیم.

وی با بیان این که شأن مجلس را به جایگاه اصلی ببریم افزود قانون انتخابات تناسب رمضان تصویر و پیش‌بینی ما این است که بخش‌هایی از آن عملیات می‌شود.

عکاس(خلیل دردانه)منبع: خزرنما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.