پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نشت‌یابی بیش از ۶ هزار کیلومتر شبکه توزیع گاز در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران از نشت‌یابی ۶ هزار و ۲۹۲ کیلومتر از خطوط تغذیه، شبکه و انشعابات گاز استان مازندران طی فصل بهار سال ۱۴۰۳ خبر داد.

قاسم مایلی رستمی امروز با اعلام این خبر به خبرنگاران استان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۲۲۱ هزار و ۷۲۷ انشعاب علمک در نقاط مختلف شهری و روستایی استان توسط واحد بازرسی فنی این شرکت نشت یابی شده است.

وی با بیان اینکه در این بررسی‌ها ۱۰ هزار و ۲۸۰ مورد نشت هوایی و ۹۸ مورد نیز نشت زمینی شناسایی و رفع شد، تصریح کرد: جلوگیری از هدررفت گاز، افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از حوادث احتمالی و کاهش آلودگی محیط‌ زیست از جمله مزایای نشت‌یابی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران، طول خطوط لوله‌گذاری گاز طبیعی در استان را بیش از ۲۲ هزار و ۶۵۳ کیلومتر عنوان کرد و در ادامه افزود: از این مقدار یک هزار و ۸۵۸ کیلومتر شبکه تغذیه، ۶ هزار و ۹۲۲ کیلومتر متعلق به مناطق شهری و ۱۳ هزار و ۸۷۱ کیلومتر نیز متعلق به مناطق روستایی استان است.

وی در ادامه با اشاره به انجام ۱۰۰ مورد تست مقاومت و نشتی از سوی بازرسی فنی شرکت گاز استان مازندران در سه ماهه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین یک هزار و ۵۲۰ مورد بازرسی از کالاهای خریداری شده، ۵۳ مورد بازرسی از پروژه و ۴ مورد تست پوشش انجام شد.

مایلی رستمی در پایان با اشاره به لزوم استمرار بازرسی‌های فنی، از عموم مردم استان مازندران درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه نشت گاز طبیعی، با شماره ۱۹۴ تماس حاصل کنند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.