پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نامگذاری میدان دارپشت به نام میدان شهدای چهاردانگه

با توجه به نقش مهم مردم چهاردانگه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم 220 شهید به ایران اسلامی، شایسته است در مرکز بخش چهاردانگه میدانی به نام شهدای بخش چهاردانگه نامگذاری و  یاد و نام آنها گرامی داشته شود. 

4

اختصاصی پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: دارپشت وری که از قدیم الایام یکی از ایستگاه‌های مهم مردم چهاردانگه بود. چه زمانی که این مسیر مالرو بود( مسیر مالرو ساری- سمنان و دامغان) و چه زمانی که در سال 1348 جاده سمنان- کیاسر – ساری احداث شده است و حتی هم اکنون یکی ازمراکز مهم تجمعی در مناسبت های مختلف در بخش چهاردانگه می‌باشد.

دارپشت ورودی شهر تاریخی کیاسر مرکز بخش چهاردانگه می‌باشد، راه فرعی دوسر شمار از این نقطه از جاده کیاسر منشعب می‌شود، مسیر دهستان پشتکوه و دهستان گرماب است.

بارش برف در زمستان عده زیادی از مسافران را برای برف بازی در این نقطه جمع می‌کند.  احداث سالن غذاخوری، پمپ بنزین، نانوایی، سوپرمارکت و قصابی، مکانیکی و… این نقطعه را برای تجمع مسافرین و بومی ها به یک مکان استراتژیک تبدیل کرده است.

میدان دارپشت یکی از نقاط اصلی و مهم در محور کیاسر می باشد که تمام مسافرانی که از شرق و جنوب کشور به استان مازندران وارد و خارج می شوند از این نقطه عبور می‌کنند.

با توجه به نقش مهم مردم چهاردانگه در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تقدیم 220 شهید به ایران اسلامی، شایسته است در مرکز بخش چهاردانگه میدانی به نام شهدای بخش چهاردانگه نامگذاری و  یاد و نام آنها گرامی داشته شود.

میدان دارپشت با توجه به موارد گفته شده بهترین مکان برای نامگذاری به نام شهدای بخش چهاردانگه می باشد.

4 نظرات
  1. حسینی می گوید

    پیشنهاد بسیار خوبی است. بهترین نقطه برای نامگذاری 220 تن از شهدای والامقام بخش چهاردانگه است.

  2. محمدی می گوید

    پیشنهاد خیلی عالی است. من پیشنهاد می کنم، ستاد یادواره شهدای بخش چهاردانگه به جای هزینه های کم بازده به بهسازی این میدان و اطراف آن کمک کند تا کار ماندگاری انجام داده باشد.

  3. برادر شهید می گوید

    کار ماندگاری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا بخش تاریخی چهاردانگه می باشد. از امام جمعه، بخشدار ، فرمانده سپاه ، شورای بخش، شهردار و شورای شهر فهیم کیاسر توقع داریم در کمترین زمان این پیشنهاد را عملیاتی نمایند و دل ما خانواده ها شهدا را شاد کنند.

  4. برادر شهید می گوید

    از حامد خلیلی پژوهشگر ارزنده منطقه که در معرفی شهدای بخش چهاردانگه تلاش می کنند و زحمات زیادی در این راه متقبل می شوند سپاسگزارم و پیشنهاد خیلی خوبی دادند. این خواسته قلبی ما خانواده های شهدای چهاردانگه از مسئولین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.