پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نابودی اسرائیل از میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، حجت الاسلام محمدی از کارشناسان مذهبی در مازندران، گفت: نابودی اسرائیل از میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است.

‌حجت الاسلام محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تاثیرگذاری امام و انقلاب اسلامی در وضعیت فرهنگی را می‌توان در دو بعد داخلی و خارجی بررسی کرد، گفت: در بعد داخلی که مربوط به وضعیت کنش‌های فرهنگی پس از انقلاب در داخل ایران است، جهت یافتن پاسخ صحیح باید به رویدادهای بزرگ فرهنگی همچون خیزش عظیم مردم ایران در ایام اربعین حسینی، انبوه جمعیت در مناسک دینی همچون ایام اعتکاف و لیالی قدر، جشن‌های بزرگ مذهبی همچون جشن غدیر با حضور بسیار گسترده مردم دلداده معصومین (ع)، اجتماع بزرگ مردمی در ایام سوگواری اهل بیت(ع) و حضور میلیونی در تشییع پیکر شهداء و عالمان بزرگ دینی از جمله سردار دلها  شهید سلیمانی و شهید جمهور آیت الله رئیسی، نگریست.

وی تصریح کرد: در بعد خارجی باید به رویش‌های مومنانه و دیندارانه در کشورهای مختلف از جمله نیجریه، آگاه سازی مسلمانان جهان و حتی تأثیرگذاری بر آزادگان جهان همچون نیلسون ماندلا در آفریقای جنوبی و زنده کردن امید در دلهای مسلمانان کشورهای مختلف برای مقابله با حاکمان مستکبرشان نگریست که قیام‌ها در بهار اسلامی در ملل مختلف از جمله آن است.

حجت‌الاسلام محمدی در پاسخ به سوال بهترین اندیشه‌های امام، گفت: شجاعت در بیان حقیقت، استکبار ستیزی و مقاومت در تقابل با ظلم، زهد و ساده زیستی، اعتماد کامل به نصرت الهی، اعتقاد واقعی به قدرت خیزش‌های مردم جهت رسیدن به اهداف الهی و از همه مهم‌تر تهذیب نفس و سلوک عرفانی می‌توان برشمرد. 
وی ادامه داد: امام راحل پدری دلسوز و مهربان، همسری متین و مسئولیت پذیر، رهبری آگاه و خدمتگزار، عالمی فرزانه و فقیه زمانه شناس، عارفی دلسوخته و نیز سیاستمداری زیرک و هوشیار بودند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام راحل سطحی نگر نبود، افزود: امام راحل دارای بینشی راهبردی در حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بودند. 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه جوان انقلابی امروز باید در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی با بینشی عمیق مواجه شود تا فریب خورده هیاهوی رسانه‌های دنیای غرب در فرهنگ جوامع بشری نشود، خاطرنشان کرد: جوانان با درک صحیح اقتضائات سیاسی و گزاره‌های خبری، صحنه گردان‌های اصلی در بحران‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جهان را شناسایی و با آنها مقابله کند که امام راحل چُنین بود.

وی در پاسخ به سوال آیا می‌توان گفت این تلاش برای نابودی اسرائیل میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است، گفت: بله قطعاً نابودی اسرائیل از میراث گرانبهای امام خمینی (ره) است. قیام امام راحل امید را در دل آزادی‌خواهان فلسطین زنده کرد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره یکی از اندیشه‌های ثابت در جمهوری اسلامی، تقابل با اسرائیل تا آزادسازی قدس بوده است. اکنون به برکت جمهوری اسلامی ایران محور مقاومت در کشورهای متعددی همچون فلسطین، لبنان، عراق، یمن و سوریه شکل گرفته و تقویت شد تا به یاری خدای متعال و همکاری هماهنگی یکدیگر ضربه نهایی به پیکره بی جان اسرائیل جهت آزادسازی قدس شریف زده شود.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: مردمی که در فلسطین سالها با سنگ در مقابل تانک‌های اسرائیلی مبارزه می‌کردند، با تأسی از انقلاب اسلامی به چُنان بلوغ فکری و نظامی رسیده‌اند که طوفان الاقصی را رقم زدند.
این کارشناس دینی با بیان اینکه امروز مردم دنیا آگاه شده‌اند که علت دشمنی ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران با اسرائیل چه بوده است، اظهار کرد: در عصر حاضر در اجتماع‌ عظیم در قلب اروپا و آمریکا همان ندایی سر داده می‌شود که ۴۵ سال در ایران سر داده شد و حتی به زبان فارسی این منطق جمهوری اسلامی ایران در قلب کشورهای غربی طنین انداز شده است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.