پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

می خواهند کارخانه سیمان کیاسر تخریب شود ولی حکم تخریب ویلاهای غیر قانونی صادر نمی شود

نماینده مردم ساری در مجلس با انتقاد از اینکه امروزه ویلاهایی که باید تخریب شوند همچنان پابرجا بوده چراکه مالکان آن به منابع قدرت وصل هستند، گفت:‌ متاسفانه این افراد برای ساخت و سازهای خود مجوزهای قانونی هم گرفته‌اند درحالی که همین مجوزهای قانونی به اهالی بومی منطقه ارایه نمی‌شود.

3

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز و ویلاسازی در جنگل‌های شمال کشور، افزود:‌ واقعیت آن است که در گذشته شاهد بسیاری از ساخت وسازهای غیرمجاز بودیم که امروزه سخت‌گیری‌هایی برای جلوگیری از این اقدامات صورت گرفته اما متاسفانه این سخت‌گیری‌ها به معضلات دیگری انجامیده است.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بعضی از این تخریب‌ها در راستای کمک به بخش کشاورزی بود اما متاسفانه با سخت‌گیری‌های بیش از حد مشکلات ساکنان بومی افزودن‌تر شده است به گونه‌ای که بعضی از کشاورزان و دام‌داران و مردم آن مناطق در مضیقه قرار گرفته‌اند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه افراط و تفریط در فعالیت‌ها بلای جان برخی از مدیران کشور شده است، تصریح کرد: اکنون این سخت‌گیری‌ها از سوی سازمان جنگل‌ها صورت می‌گیرد به گونه‌ای که این سازمان ساخت و سازها را به دادگستری معرفی می‌کند و این وزارتخانه نیز حکم قلع و قمع می دهد.

 

وی با انتقاد از اجرای سلیقه‌ای قانون در تخریب ساخت وسازها، یادآور شد:‌ متاسفانه ویلاهایی که باید تخریب شوند همچنان پابرجا بوده چراکه مالکان آن به منابعی وصل هستند و بر این اساس بیشترین فشارها بر طبقه ضعیف و متوسط جامعه وارد می‌شود لذا برای ساخت و ساز برخی از افراد بومی منطقه به ناحق دستور تخریب صادر می شود.

 

دستور تخریب ساخت و سازها تنها برای بومیان منطقه اجرایی می‌شود

شجاعی کیاسری با تاکید بر اینکه بسیاری از افرادی که اقدام به ویلاسازی کرده‌اند غیربومی هستند، افزود: متاسفانه بعضی از افرادی که ویلا ساخته‌اند مجوزهای قانونی هم گرفته‌اند این درحالی است که همین مجوزهای قانونی را به اهالی، محلی‌ها و کسانی که در راستای کسب و کار و رونق بخشیدن به تولید قدم برمی دارند داده نمی‌شود.

 

نماینده مردم ساری در مجلس نهم، تصریح کرد: به عنوان مثال در منطقه کیاسر کارخانه‌ سیمانی با اعتبار میلیاردی ساخته شده اما هم اکنون با سخت‌گیری‌های زیاد می‌خواهند این کارخانه تخریب شود، در حالی که این کارخانه می‌تواند به اشتغال و تولید کمک کند؛ در چنین شرایطی شاهدیم که حکم تخریبی برای ویلاسازی‌های غیرقانونی که زمین‌های کشاورزی را تغییر کاربری دادند صادر نمی شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، گفت: متاسفانه از دیگر معضلات جامعه تعدد قوانین است چراکه همین عامل باعث شده تا برخی مدیران نسبت به اقدامات خود راه‌حل قانونی پیدا می‌کنند و دست خود را برای بسیاری از فعالیت‌ها باز ببینند.

 

تعدد قوانین منجر به اجرای سلیقه‌ای آن می‌شود

شجاعی کیاسری با بیان اینکه امروزه سازمان جنگل‌ها و مراتع قانون را سلیقه‌ای اجرا می‌کند، گفت:‌ همین عامل باعث می‌شود زمانی که فرد به اداره منابع طبیعی مراجعه می‌کند اگر مسئول مربوطه دلش بخواهد از کشوی شماره یک قانونی بیرون می‌آورد و  می‌گوید این اقدام شدنی است و اگر دلش نخواهد از کشوی شماره 2 قانون دیگری بیرون آورده و می‌گوید نمی‌توانید ساخت و ساز کنید لذا تعارض، تعدد و اجرای سلیقه‌ای قوانین باعث شده این معضلات به اشکال دیگری همچنان پابرجا باشد.

 

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:‌ متاسفانه برخی مسئولان در برهه‌ای از زمان این ساخت وسازها را رها کردند و بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری سفت و سخت دستور تخریب دادند اما این سخت‌گیری ها کمتر متوجه افرادی که تغییر کاربری دادند و ساخت وسازهای غیرقانونی داشتند می‌شود و بیشتر اهالی منطقه را در بر می گیرد.

 

3 نظرات
  1. کاظم جلیل نژاد می گوید

    سلام شرکت صنایع سیمان کیاسر باعث افتخار کیاسر و چهاردانگه و مازندران است همه باید حمایت کنند تا این کارخانه روز به روز پیشرفت و ترقی کند …

  2. قاسم نوده می گوید

    بیچاره جوانهای قائمشهر و بابل و بهشهر که از کار بیکار میشند….

  3. اتابک می گوید

    بادرود . انتخابات نزدیک است …..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.