پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیدارحجت الاسلام سیداحمد میرعمادی با سفیر اتریش

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی بعدازظهر سه شنبه 6 آبان ماه با سفیر اتریش در تهران دیدار نمود

0

 

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی بعدازظهر سه شنبه 6 آبان ماه در دیدار با  سفیر اتریش در تهران با بیان اینکه از گذشته روابط ایران و اتریش بسیار سازنده و دوستانه بوده است اظهار داشت: ما هرگز فراموش نمی کنیم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور اتریش اولین کشوری بوده که دولت موقت ایران را به رسمیت شناخته و سفر رییس جمهور اتریش به ایران در تقویت روابط بسیار موثر بوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از دفتر حجت الاسلام میرعمادی وی با بیان اینکه مردم ایران نسبت به مردم اتریش یک نگاه دوستانه و مثبت دارند بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی موضع گیری کشور اتریش در برابر مسائل ایران رضایت بخش بوده است.

 

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: علاوه بر این مواضع مشترک ایران و اتریش در مسائل جهانی مانند مبارزه با تروریسم و مسئله هسته ای ایران بسیار به هم نزدیک بوده است.

emam

 

روابط ایران و اتریش روابط ملت ها با یکدیگر است

 

وی با بیان اینکه همکاری ایران و اتریش در زمینه گردشگری، علمی، کشاورزی و فرهنگی می تواند بالاتر و بهتر از این باشد افزود: روابط ایران و اتریش قبل از آن که روابط دو دولت باشد روابط ملت ها با یکدیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد یادآور شد: سفر سفیر اتریش به استان لرستان در تقویت روابط ملت ها کمک خوبی می کند و در مناسبات فرهنگی بین دو کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام میرعمادی عنوان کرد: به طور مشخص می توانم اشاره کنم به گفتگوهای متعدد مذهبی و دینی بین رهبران دینی ایران و اتریش که معمولا برگزار می شود و یک الگوی بسیار خوبی برای تقویت روابط فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه سوابق فرهنگی لرستان می تواند در این مناسبات فرهنگی کمک شایانی داشته باشد تصریح کرد: دانشجویان، طلاب و شخصیت های فرهنگی برجسته ای در لرستان وحود داشته و دارد که می تواند این مسیر را آسان کند مانند مرحوم آیت اله بروجردی و مرحوم آیت اله کمالوند که صاحب نظر در مسائل فرهنگی بودند.

 

اتریش می تواند در تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا نقش کلیدی داشته باشد

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: با توجه به گفتگوهای متعدد رهبران مسیحی اتریش با رهبران دینی ایران پیشنهاد می کنیم این گفتگوهای مذهبی با سفر شما میان لرستان و اتریش برقرار شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه مناطق گردشگری، آب و هوا، آثار تاریخی و کشاورزی لرستان و اتریش خیلی شبیه به هم است عنوان کرد: کشور اتریش می تواند در تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا نقش کلیدی داشته باشد و تاکنون نقش خوبی در این زمینه ایفا کرده است.

 

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ کشور اتریش میزبان بوده و از این جهت هم تشکر می کنیم افزود: با توجه به اینکه ایران بزرگ اسلامی نقش اساسی در جهان و منطقه دارد روابط ایران و اتحادیه اروپا می تواند برای صلح و ثبات منطقه بسیار موثر باشد و به طور یقین مردم ایران نیز اقدامات دولت اتریش در تقویت مناسبات ایران و اتحادیه اروپا را فراموش نمی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه اتریش به سمت مشارکت اقتصادی بخش خصوصی گرایش پیدا کرده است تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده الگوی مناسبی برای اتریش خواهد بود.

 

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: الگوی اقتصاد مقاومتی برای همه کشورها به خصوص کشورهایی که به مردم تکیه می کنند الگوی بسیار خوبی است.

 

صلح و دوستی و عدالت پیام اسلام است

 

وی با بیان اینکه امروز ثابت شده که اقتصاد دولتی پایدار نیست و اقتصاد باید درون زا باشد، تصریح کرد: اگر امروز تحریم های بیگانگان بر ایران اثرگذار نبوده به دلیل الگوی اقتصاد مقاومتی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز وقت آن رسیده که ما در کنار هم با استفاده از تجارب و توانمندی ها و ظرفیت های یکدیگر قدم برداریم یادآور شد: با توجه به پیشرفت های حاصل شده امروز دیگر زبان تهدید و زور و جنگ اثربخش نیست.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه صفا، صمیمیت، محبت، صلح و دوستی و عدالت پیام اسلام عزیز است، یادآور شد: ما انتظار می کشیم که روزی عدالت همه جا را فرا بگیرد و هیچ گونه ظلم و تجاوز و آدم کشی در هیچ جا رخ ندهد و این موضوع زمانی عملی می شود که افکار و اندیشه های ملت ها به هم نزدیک شود.

 

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مصمم هستند که انقلاب اسلامی را به پیش ببرند و به سرمنزل مقصود برسانند، تصریح کرد: انتظار این است که کشورهای مستقل در دفاع از حق و عدالت همیشه پیش گام باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه بر اساس آموزه های دینی بی تفاوت بودن نسبت به سرنوشت یک انسان مطلوب نیست گفت: با توجه به موضع گیری های درست و عملکرد خوب دولت اتریش تداوم این موضع گیری ها می تواند در راستای برقراری عدالت در جهان کمک کند.

 

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه ابرقدرت ها تلاش می کنند که علاوه بر سلطه سیاسی سلطه اقتصادی هم بر کشورها پیدا کنند بیان داشت: الگوی اقتصاد مقاومتی که رهبری ایران اسلامی مطرح کرد برای رهایی از سلطه اقتصادی ابرقدرت هاست.

 

سفیر اتریش در تهران در ادامه به سخنان نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در حوزه اقتصاد اشاره کرد و خطاب به حجت الاسلام میرعمادی گفت: فرمایشات شما در خصوص اقتصاد را تایید می کنم که اتریش در گذشته بر اقتصاد دولتی بنا نهاده شده ولی تجارب خوبی نبود و از ۲۵ سال گذشته تلاش کردیم که صنایع دولتی را به صنایع خصوصی تبدیل کنیم و دیدیم از این طریق اقتصاد بسیار پویاتر و تولید بالاتر می رود.

 

سفیر اتریش در تهران یادآور شد: زمانی که محدودیت های تجارت را در قالب اتحادیه اروپا برداشتیم حجم تجارت بالا رفته که خود نشان می دهد کشوری که اقتصاد باز داشته باشد کاملا در جهت منافع خود حرکت می کند نسبت به جایی که اقتصاد بسته داشته باشد.

 

وی افزود: اتریش یک سیاست صلح جویانه را پیگیری می کند و از سال ۱۹۵۵ کشوری مستقل است و ما از دو جنگ جهانی که اتفاق افتاد و در هر دو به نوعی درگیر بودیم یاد گرفتیم در هیچ درگیری خود را دخیل نکنیم و از سوئیس که ۲۰۰ سال است بی طرف بوده و در هیچ جنگی درگیر نیست الگوبرداری کردیم.

 

اشتیفت خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا هم تلاشش همین بوده که جنگی در اروپا نباشد و از سال ۱۹۴۵ هیچ جنگی نبوده و ما هم عضوی از این اتحادیه هستیم و تلاش می کنیم در اروپا صلح باشد.

 

سفیر اتریش در تهران یادآور شد: ایران هم نقش مهمی در منطقه و ثبات منطقه دارد و در این راستا سازنده است و برای جمهوری اسلامی ایران آینده بسیار درخشانی امیدواریم و همچنین امیدواریم که این ثبات و صلحی که برقرار است ادامه داشته باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.