پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مکلف شدن شهرداری‌های مازندران به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان

0

ایسنا/مازندران معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران‌ از مکلف شدن شهرداری‌های این استان برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

مهدی رازجویان عصر امروز در جلسه کار گروه راهبردی مدیریت پسماند که در سالن اجتماعات استانداری مازندران برگزار شد، با اشاره به اولویت پسماند در استان اظهار کرد: تامین اعتبارات برای رسیدگی به حوزه پسماند صورت گرفته است اما جدیت لازم برای  اجرای کار وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها متولی اعمال و اجرا طبق قانون پسماند هستند و از این‌ جهت خدمات شهرداری‌ها باید افزایش یابد.

معاون‌هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه صبر و تحمل مردم باید در نظر گرفته شود، خاطرنشان‌ کرد: چند شهرداری برای آن‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است، لیست شهردارانی که می‌توانند اعتبار را جذب کنند و شهردارانی که نمی‌توانند اعتبار را جذب کنند تا هفته آتی اعلام می‌شود.

رازجویان با بیان اینکه اولویت شهرداران بحث خدمات شهری بوده و قدم اول جمع آوری زباله است، گفت: در گذشته به دلیل کمبود اعتبار بخش پسماند معطل مانده بود در حالی اکنون با داشتن اعتبار لازم نباید بهانه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: اعتبارات خوبی تا رقم اعتباری سقف ۳۰ میلیارد تومن از سوی نهاد ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شد و بجای اینکه دانش آموخته‌گان  پناهندگی بگیرند باید بستر آن فراهم شود تا این فکر و دانش به فعلیت در بیاوریم.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه  همه شهرهای استان مشکل شیرآبه و جمع آوری زباله دارند، بیان کرد: بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل شیرآبه‌ها به آب کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد و در این راستا شهرداران مکلف به انعقاد قرار داد با شرکت‌های دانش بنیان هستند.

رازجویان ادامه داد: برخی شرکت‌های خارجی در خصوص تبدیل ضایعات مرغ به خوراک ماهی و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام دادند و در حوزه کاه کلش نیز طرح‌هایی ارائه کردند که کاربردی بوده و انتظار می‌رود که این دو مورد توسط شرکت‌های دانش بنیان مازندران در دستور کار قرار بگیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.