پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موقوفه «محمدتقی صحاف» در ساری پس از ۵۰ سال احیا شد

0

حجت الاسلام علی سلطانی در گفتگو با خبرنگار مهر از احیای موقوفه محمدتقی صحاف در خیابان امیرمازندرانی ساری به ارزش ۱۵ میلیارد ریال پس از ۵۰ سال خبر داد وبا اشاره به اینکه وقف باید به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، گفت: وقف و احیای موقوفات از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بوده که سرمنشاء کارهای خیر و حسنه در جامعه شده است.

وی بر لزوم احیای موقوفات در این شهرستان تأکید کرد و افزود: می‌توان با گسترش فرهنگ وقف میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری تصریح کرد: احیا و بهره‌گیری کاربردی موقوفات افزایش اعتماد عمومی را در جامعه به دنبال دارد و مسئولان می‌توانند با یک برنامه‌ریزی صحیح و رویکرد اصولی در جهت‌دهی افکار عمومی به سمت فرهنگ وقف مؤثر باشند.

این مسئول از احیای یک موقوفه بعد از حدود ۵۰ سال در شهرستان ساری خبر داد و گفت: در قبل از انقلاب اسلامی با توافق بین اوقاف و یک نهاد دولتی، زمینی از سوی اوقاف در اختیار این دستگاه دولتی قرار گرفت که قرار شد ۳۰ واحد مسکونی در این زمین در خیابان امیر مازندرانی ساری ساخته شود و سه واحد به عنوان سهم موقوفه تحویل اوقاف شود.

سلطانی تصریح کرد: طی این سال‌ها وضعیت این موقوفه مشخص نبود و توانستیم بعد از تهیه مدارک و مستندات از طریق دادگاه بدوی و تجدیدنظر رأی به نفع موقوفه صادر شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری ارزش این سه واحد مسکونی موقوفه محمدتقی صحاف را ۱۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۱۲۰ میلیون تومان اجرت اجاره بهای این موقوفه طی سال‌های گذشته دریافت شد.

سلطانی در بخش دیگری از اهدا سبد کالا به ۳۰ خانم سرپرست خانوار در شهرستان ساری خبر داد و گفت: ارزش هر بسته سبد کالا ۴۰۰ هزار تومان است.

کد خبر 4903879
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.