پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

موسسه خیریه درمانی هادی ویژه افراد اُتیسم به همّت خیّر چهاردانگه‌ای در ساری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، موسسه خیریه درمانی هادی ویژه دانش آموزان اُتیسم به همّت خیّر چهاردانگه‌ای در ساری افتتاح شد.

0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، موسسه خیریه درمانی هادی ویژه دانش آموزان اُتیسم به همّت خیّر چهاردانگه‌ای در ساری افتتاح شد.

این کار خداپسندانه و ماندگار به سفارش مرحوم حاج هادی صادقی کیادهی و توسط پسرش مهندس علی صادقی کیادهی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم و امام صادق (ع) به صورت رسمی افتتاح شد.

این موسسه در ساری، کوی شریف آباد واقع شده است.

اتیسم اختلالی عصب_ رشدی است که در سه سال اول زندگی کودک نمایان می‌شود.  مهم­ترین علائم آن نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علائق و فعالیت­ها است. نشانه‌های اختلال طیف اتیسم عموماً در سال سه زندگی قابل‌تشخیص هستند؛ اما اگر کودک در سطح بالاتری بوده و به همسالان غیر اتیسم خود شبیه‌تر باشد، این علائم ممکن است دیرتر شناسایی شوند. باید توجه داشت که اگر کودک دچار تأخیرهای رشدی شدید باشد؛ قبل از 18 ماهگی نیز این اختلال قابل‌تشخیص خواهد بود. نوزاد دارای این اختلال چندی پس از تولد متفاوت از سایر نوزادان به نظر می­رسد. والدین معمولاً اولین کسانی هستند که متوجه تفاوت فرزندشان با سایر کودکان می‌شوند. در ابتدا ممکن است والدین عدم پاسخگويي كودك به محیط اطرافش را به ناشنوايي او نسبت دهند؛ اما گاهي متوجه می‌شوند كه فرزندشان مشکل شنوایی نداشته اما مانند ساير كودكان هم‌سنش نیز قادر به پاسخ‌دهی نيست. در این زمان بهتر است والدین به متخصص كودك يا متخصص بالینی‌ای كه درزمینه اختلالات دوران کودکی تجربه دارد، مراجعه می‌کنند. باید توجه داشت که اتیسم تاکنون درمان مشخصی نداشته است و هر خانواده‌ای در هر طبقه‌ی اجتماعی و اقتصادی می‌توانند فرزندی دارای اتیسم داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.