پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

منابع طبیعی پرونده ویلای منطقه مرتفع روبارک کلاردشت را پیگیری می کند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، مطلبی روز پنجشنبه همراه با تصویر در شبکه های اجتماعی منتشر شد که نشان می دهد ویلایی در ارتفاع صخره ای ساخته شده و برای دسترسی به آن هم پله برقی و چند دستگاه بالابر نصب شده است.

در توضیحی که بر تصویر نوشته شده، از سازنده ویلا با عنوان ” کوهخوار ” یاد و ادعا شده که ویلا در منطقه مرتفع رودبارک شهرستان کلاردشت واقع است. انتشار این تصویر با واکنش مردم و دوستداران محیط زیست مواجه شده است.

جواد فلاح به خبرنگار ایرنا گفت: این ویلا هشت سال پیش در زمینی به مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع که جزو مستثنیات است ساخته شده و یکهزار متر مربع از این زمین نیز مورد تصرف قرار گرفته بود که حکم خلع ید آن پارسال صادر شد ولی تاکنون اجرا نشده است.

وی ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کلاردشت پس از انتشار مطالب و تصاویر در فضای مجازی به این اداره دستور داده تا هر چه زودتر نسبت به قانونی یا غیرقانونی بودن ساخت این واحد و تجهیزات نصب شده برای آسانسور از سوی مالک اقدام شود.

کلاردشت در غرب مازندران به خاطر برخورداری از آب و هوای خنک کوهستانی و قرار گرفتن در دامنه کوههای علم کوه و تخت سلیمان از جمله شهرستان های پرجاذبه استان است که بیشترین آسیب را طی چند دهه گذشته از ناحیه تغییر کاربری زمین های کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز دیده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاردشت وعده داد که طی چهار روز آینده پس از پیگیری های لازم سعی خواهد کرد اطلاعات لازم راجع به این موضوع را برای آگاهی بخش افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار دهد.

حدود ۵۵ هزارو ۶۶۰ هکتاراز اراضی ملی زیرپوشش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کلاردشت قراردارد.
شهرستان گردشگرپذیر کلاردشت با برخورداری از ۱۹ روستا و دستکم ۱۷ هزار نفر جمعیت ثابت و ۲۵ هزار نفر جمعیت متغییر در غرب مازندران واقع است.

۷۰۷۸ /‏۱۶۰۲/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.