پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معلم کارش هدایت گری، تربیت و رویاندن به سمت نور، فلاح و رستگاری است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش چهاردانگه، عبدالله آزادی، ضمن گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم را به همه معلمان و کسانی که دل در گرو خدمت به فرزندان این مرز و بوم بسته اند تبریک گفت.

وی با طرح این سؤال که چرا معلم ستودنی است و باید از او تجلیل کرد؟ اشاره به فرموده ای از پیامبر اسلام(ص) «انما بعثتُ معلما» کرد و گفت: با این بیان، پیامبر اکرم (ص) نه تنها «معلم» را به خود، بلکه به همه پیامبران نسبت می دهد.

وی همچنین با اشاره به آیات و روایات و احادیث گفت: تشکر از معلم، تشکر معمولی نیست بلکه تشکری از جنس دیگر است؛ چرا که معلم زنده کننده است(هدایت گر، به تفسیر آیت الله طباطبایی).

آزادی افزود: معلم باید طبق گفته معلم دوم (افلاطون)، اصول دین را که طبیعت در فرزندانمان به ودیعه نهاد و آن اصول سبب ارتباط انسان با خداست در فرزندانمان برویاند.

رییس اداره استعدادهای درخشان، ادامه داد: تنها تربیت است که انسان را به سمت لذّتی راهنمایی کند که از لحاظ کمّیت بی انتها و از نظر کیفیت بی نظیر و این کار معلّم است. پس معلّم کارش هدایت گری، تربیت و رویاندن به سمت نور، فلاح و رستگاری است و اینهاست که معلم را به عنوان قابل اعتماد ترین فرد در جامعه بشریت، در حوزه فلاح و رستگاری می شناسند و معیار سنجش سطح علم و توانمندی و پیشرفت هر کشور و جامعه ای معلمین آن جامعه هستند که این شایسته تقدیر و سپاسی فراتر جنس تشکر معمول است؛ که معلم را باید ستود و همه باید قدر دان و سپاسگزار زحمات و فداکاری های معلم باشیم.

جناب آقای عبد الله آزادی ، رییس اداره استعداد های درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران از روستای برد بخش چهاردانگه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.