پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معلمان مولد سرمایه اجتماعی کشور هستند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در مراسم روز معلم گفت؛

0

 

به  گزارش پایگاه خبری جهاردانگه نیوز به نقل از  روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه؛ «مصطفی عابدی» ضمن تبریک به مناسبت ایام مبارک اخیر و هفته معلم، یاد شهید مطهری، شهدای دانش آموزی و فرهنگی و مقام شامخ شهدای خانطومان را گرامی داشت و بیان کرد: «تلاش شما مدیران و معلمان در منطقه چهاردانگه ستودنی‌ست. از آقای خلیلی و همکارانشان به خاطر زحمات زیادی که در منطقه می کشند تشکر می کنم و در برابر زحمات خالصانه شما عزیزان سر تعظیم فرود می آورم.»

وی با اشاره به بیان امام خمینی رحمة الله مبنی بر اینکه معلم امانتداری است که انسان امانت اوست خاطرنشان کرد: «تمام زندگی انسان ها روی گسل های فرهنگی واقع شده است. تنها جایی که می‌تواند انسان را از خطر این گسل ها برهاند آموزش و پرورش درست است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نگین آموزش و پرورش، مدرسه است و تلاش همه ما در مدرسه مثمر ثمر واقع می شود، تاکید کرد: «ما باید به جای فرماندهی به همراهی برسیم. همکاران ما در سطح آموزش و پرورش هستند که اهداف درون مدرسه‌ای را پیگیری می‌کنند و ما باید تمام تلاش خود را معطوف به تحقق این اهداف کنیم.»

مصطفی عابدی ادامه داد: «ما متولی بچه هایی هستیم که با بضاعت کم رشد کردند و باید برای تربیت آموزش چنین بچه هایی معلمانی در تراز استاد شهید مطهری پرورش دهیم.»

وی با اشاره به اهمیت قدردانی از فرصت ها و جایگاه والای معلم در جامعه عنوان کرد: «بعضی از فرصت‌ها در دست ماست. ما در جایگاهی هستیم که هیچ کس نمی‌تواند در چنین جایگاه و تراز مناسبی حضور پیدا کند. آموزش و پرورش اگر می‌خواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید بچه هایی که از مناطقی مانند چهاردانگه فارغ‌التحصیل می شوند طوری تربیت شوند که دارای مهارت فوق العاده باشند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران ادامه داد: «نگرانی هم برای دانش آموزان این است که در دنیای امروزی خوب بودن سخت است برخلاف گذشته که بد بودن کار سخت‌تر بود.»

عابدی با اشاره به اینکه معلمان مولد سرمایه اجتماعی هستند تاکید کرد: «خانواده های ما امروزه باید بچه هایشان را برای زندگی حال تربیت کنند و به تناسب آنچه که در دنیای روز اتفاق می‌افتد پرورش دهند.»

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش مستمر و مداوم مجموعه آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، برای تمامی آن ها در ادامه مسیر خدمت، موفقیت و سعادت آرزو کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.