پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معضلی به نام مدیران پروازی

0

مديران‌ پروازي‌ با مشكلاتي‌ فراوانی روبرو هستند و خواسته یا ناخواسته باعث بروز مشکلات فراوانی نیز برای سایرین می شوند. بروز حوادث‌ جاني‌ و مالي‌ هنگام‌ مسافرت‌ به‌ محل‌ كار، مشكلات‌ خانوادگي‌ براي‌ مديران‌ و آثار سوءتربيتي‌ براي‌ فرزندان‌ آنها، سردرگمي‌ و بلاتكليفي‌ ارباب‌ رجوع‌ و كاركنان‌ اداره‌ مربوطه‌، ماموريت‌هاي‌ مكرر با هدف‌ مراجعه‌ به‌ محل‌ كار و تحميل‌ بار مالي‌ به‌ دستگاه‌ مربوطه‌، استفاده‌ از خودروهاي‌ دولتي‌ و استهلاك‌ و تحميل‌ بار مالي‌ آنها به‌ محل کار‌، تفويض‌ اختيارات‌ غيرقانوني‌ به‌ زيردستان‌ براي‌ حل‌ و فصل‌ امور در غياب‌ مديران‌، عدم‌ دسترسي‌ بموقع‌ به‌ مدير در حوادث‌ غيرمترقبه‌، خستگي‌ ناشي‌ از رفت‌ و آمد رانندگي‌ و تاثير منفي‌ در روند كيفي‌ و كاري‌ مديران‌ ازجمله‌ مشكلات‌ پيش‌روي‌ مديران‌ پروازي‌ است.

‌همه بر این واقعیت متفق القولند که ؛مدیر باید ۱۰۰ درصد در محدوده کاری اش ساکن باشد و این یک نیاز و شرط الزامی است. بحث پروازی بودن مدیران یکی از معضلات مدیریتی منطقه است. مدیر پروازی، نیروهای تحت امرش و مردم محل خدمتش را کمتر از آن می بیند که خانواده اش را به آن منطقه بیاورد. او حاضر نیست با تمام وجود و همراه با خانواده خود عمق نیاز محل خدمتش و دغدغه های همکارانش و نیاز شهرستان را درک کند. به تعبیر ظریفی نکته سنج؛ پروازی بودن یعنی هم خدا و هم خرما و هم هسته خرما را خواستن! پروازی بودن یعنی دائماً به فکر رفت و آمد بودن! یعنی خلاف خط مشی مدیریت اسلامی و…!

صاحبنظران علم مدیریت؛ پديده مديران پروازي را پديده اي زشت، ناعادلانه، غيرقانوني و فساد آور دانسته و بر ضرورت حذف اين پديده ناعادلانه و زشت تاکید دارند. مديران پروازي در ذهن مردم القاء كننده مديريت اشرافي و همچنين بيانگر اين است كه كار اداري مدير، اولويت اول او نيست. مدیر پروازی معمولاً خانواده خود را به هر دلیل به محل خدمت خود نمی آورد ، همین امر باعث می شود تا تمام روزهای هفته را در دیار محل خدمت خود نباشد و این یعنی ؛ مسئول مورد نظر، از تمام وقت خود برای خدمت به مردم من بهره نمی برد.

این قصه سری دراز دارد…

نقل از بشار نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.