پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی کتاب “عیّار مازندران”

1

گلبرار رییسی آتنی نویسنده کتاب “عیّار مازندران” در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه گفت: این کتاب حاصل سال ها تحقیق بنده پیرامون  زندگی محسن احمدی مشهور به مشدی پلوری است.

وی در باره مشدی پلوری  و افکار او اظهار داشت: درباره مشدی و افکار  و انگیزه ی او از مبارزه مسلحانه دیدگاه واحدی وجود ندارد، عده ای او را یاغی و سرکش و از مخالفان رضاه شاه پهلوی می دانند، عده ای او را چپگرا دانسته که علیه نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی عصر خود دست به سلاح برد تا حقوق رعایا را از اربابان بستاندو بضی ها او را دزد یاغی دانسته اندکه حرفه اش یاغیگری و ایجاد دردسر برای مردم بود.

نویسنده کتاب ویژگی این کتاب را نسبت به کتاب های دیگر چاپ شده در باره مشدی را چنین گفت: در این کتاب سعی کردم بی طرفانه تمام اقوالی که وجود دارد نقل کنم و روی آن نتیجه گیری نداشته باشم، ارائه اسناد و مدارک از زندگی مشدی از دیگر ویژه گی آن می باشد.

محسن احمدیان فرزند قاسم معروف به مشدی پلوری در سال 1271 در روستای پرور که در آن زمان جزء بخش دودانگه بود متولد شد و در پاییز 1318 توسط یکی از یارانش کشته شده است.

تا کنون کتاب، رویاهای ببرعاشق نوشته اسد الله عمادی، مشتی فرمانروای البرز نوشته عابس نصیری و عقاب کوهستان نوشته محمدرضا گودرزی  پیرامون زندگی مشدی پلوری منتشر شده است.

 

1 نظر
  1. اصغری می گوید

    ایشالا بازوکننده واقعیات بدون حب و بغض باشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.