پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معرفی ایستگاه پِلارو جاده ساری – کیاسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مردم بخش چهاردانگه تا قبل از سال 1351 مجبور بودند مسیر ساری- کیاسر را با پای پیاده طی نمایند. مشکل رفت و آمد در راه های ناهموار و جنگلی، سختی خاصی داشت . لذا مردم این دیار محروم  با مکاتبات فراوان و پیگیری های زیاد از استانداری مازندران و نمایندگان مجلس شورای ملی در خواست احداث جاده ساری – کیاسر داشتند. که نامه زیر نمونه ای از آن تلاش ها می باشد.

دکتر رهنورد رئیس مجلس شورای ملی ایران- نامه‌ای است از طرف کشاورزان مازندران راجع به راه کیاسر و ساری که استدعا کرده‌اند اقدام فوری بشود تقدیم می‌کنم.(مشروح مذاکرات مجلس شورای ملی، دوره 21 ،جلسه: 205 صورت مشروح مذاکرات مجلس روز پنجشنبه (29) مهرماه 1344 )

بالاخره آرزوی مردم چهاردانگه در سال  1351 به تحقق پیوست و جاده شوسه ساری – کیاسر افتتاح شد و در سال 1352 جاده کیاسر به سمنان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

اتوبوس هایی که مسافران را از شهر ساری به کیاسر  و بلعکس می رساندند و در طول مسیر مکان هایی  به عنوان ایستگاه سوار و پیاده شدن مسافران روستایی  وجود داشت. بعضی از این ایستگاه ها نام های خاصی داشتند، مانند مازا، دارپشت، سِه بن ، پلارو و….

ایستگاه پِلارو در کیلومتر 35 جاده ساری – کیاسر  واقع شده و محل سواره و پیاده شدن 10 روستا است.

این ایستگاه محل سوار و پیاده شدن اهالی روستاهای حاجی کلا، سادات محله، کارنام، روشنکوه، کندی بن، آخورد،کلاگرده، کجرستاق، ششک و مزده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.