پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معدوم سازی ۲ تن انواع مواد غذایی غیربهداشتی در آمل

0

فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف دو تن انواع مواد غذایی غیربهداشتی در استان اظهار داشت: این مواد غذایی شامل انواع ترشیجات، رب انار، روغن زیتون، زیتون و لواشک فله‌ای و بسته بندی بدون مجوز بوده که در بازدید کارشناسان نظارت بر مواد غذایی از کارگاه‌ها و انبارهای پخش مواد غذایی کشف وجمع آوری شد.

وی اضافه کرد: این مواد غذایی غیربهداشتی، طبق دستور تعزیرات با همکاری شهرداری در محل دپو معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

اکبری ادامه داد، که متصدیان این واحدها با تشکیل پرونده شکایت تحویل تعزیرات حکومتی برای اعمال مقررات قانونی شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه این کشفیات در راستای طرح‌های ضربتی و نیز بازدیدهای روزانه بهداشت محیط شبکه بهداشت ودرمان آمل انجام می‌شود، افزود: بیشتر واحدهای عرضه کننده مواد غذایی غیر بهداشتی در مسیر جاده هراز واقع شده و بسیاری از صاحبان این واحدها از اعتماد مسافران بین راهی این محور سو استفاده می‌کنند.

اکبری، با تاکید براینکه در بازدیدهای مستمر بهداشتی بر عرضه مواد غذایی بدون اغماض با واحد متخلف برابر قانون برخورد خواهد کرد، از مردم نیز خواست قبل از خرید مواد غذایی مورد نیاز به نوع جنس، پروانه ساخت وتاریخ تولید وانقضاء آن ونیز شرایط نگهداری در زیرآفتاب ویا فضای غیر بهداشتی به دقت توجه داشته باشند.

وی، با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی مردم مواد غذایی خود را از دست فروشان و دوره گردان تهیه نکنند، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات واحدهای عرضه مواد غذایی غیربهداشتی موارد را به واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آمل اطلاع دهند.

شهرستان آمل حدود ۴۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 4916572
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.