پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون رئیس جمهور: قفل تکمیل جاده ساری -تاکام با سه هزار میلیارد ریال اعتبار باز شد

ساری-ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور از اختصاص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام خبرداد و گفت: در دوم سفر آیت الله رئیسی برای این طرح سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

0

 محسن منصوری که آیت‌الله رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند روز پنجشنبه افزود: تعریض و چهارخطه کردن جاده ساری- تاکام که از جمله راه‌های مهم و راهبردی استان مازندران به شمار می‌رود، مطالبه مردم منطقه است که از نگاه و نظر دولت سیزدهم دور نمانده است.

وی ادامه داد: با تزریق اعتبار مورد نیاز این طرح در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران انتظار می‌رود از این طرح مهم زیرساختی در حوزه راه استان گره گشایی شود .

طرح چهار خطه کردن جاده ساری- تاکام که ادامه عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ساری – سمنان محسوب می شود سال ۱۳۸۴ در جریان سفر استانی دولت نهم مصوب شد. ۱۷ کیلومتر از این پروژه ۲۱ کیلومتری در دولت دوازدهم افتتاح شد.

تکمیل چهار کیلومتر باقی مانده این جاده که به کابوسی برای ساکنان حاشیه این مسیر تبدیل شده بود مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفت و با بسیج امکانات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و تامین منابع مالی مورد نیاز، این طرح به مرحله بهره‌برداری رسید.

معاون رئیس جمهور: قفل تکمیل جاده ساری -تاکام با سه هزار میلیارد ریال اعتبار باز شد

طرح چهار خطه شدن محور ساری- تاکام از جمله مصوبات سفر اول رئیس جمهور، ۲۱.۳ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۷ کیلومتر از این محور به بهره برداری رسیده است.

قطعه یک محور ساری- تاکام به طول ۱۳.۳ کیلومتر با هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار و قطعه دوم این محور نیز به طول ۳.۷ کیلومتر با ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است و هم اکنون سه پیمانکار در قالب چهار قراداد در حال تکمیل این طرح به طول چهار کیلومتر هستند.

با اهتمام دولت مردمی سیزدهم در تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح و پیگیری های جدی مدیران دستگاه های ستادی و اجرایی مربوط به استان، قطعه دوم محور ساری- تاکام آماده افتتاح است.

قرارداد تکمیلی قطعه یک محور ساری- تاکام (پل اسفیورد و عبوری علوی کلا) و شش خطه داخل محدوده هولار و عملیات تکمیلی به طول ۱۳.۳ کیلومتر با هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به‌صورت چهار خطه بهره‌برداری شد.

در بخش دوم، قرارداد تکمیلی قطعه ۲ (عبور علوی کلا تا سه راهی تاکام) به طول ۳.۷ کیلومتر از مجموع هشت کیلومتر قطعه دوم حد فاصل عبور سرکت تا سه راه تاکام با ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال اعتبار و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال انجام است.

بخش سوم قرارداد تکمیلی شامل احداث پل روستای گلورد به طول ۷۲ متر در سه دهنه با ۱۷۱ میلیارد ریال اعتبار و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۶.۳ درصدی نیز در حال انجام است و به گفته پیمانکار، هفته آینده نسبت به آسفالت مسیر ورودی روستای «ستنکه لته» اقدام خواهد شد.

قرارداد چهارم تکمیلی با پیمانکار شامل قرارداد تهیه و نصب بلوک های بتنی مفصلی و لولایی جدا کننده ترافیک (نیوجرسی) به طول ۱۰ کیلومتر از محور ساری – تاکام به مبلغ ۵۸۰ میلیارد ریال اعتبار است و این طرح نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی در حال انجام است.

در دور دوم سفر استانی آیت الله رئیسی به این استان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید پیش‌بینی شده‌ است که طرح های جدید نهضت ملی مسکن، یک هزار تخت بیمارستانی جدید، بوستان بزرگ ۵۰۰ هکتاری ساری و سد گلورد از جمله طرح‌هایی است که با حضور رئیس‌جمهوری در این سفر به بهره‌برداری می رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.