به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن – الموت و قزوین در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: بخش اعظم این جاده در حال ساخت که طرح مطالعات زیستمحیطی از قبل اخذ شدهبود بدون مشکل در حال ساخت و تکمیل است و تعیین و تکلیف بخش کوتاهی از این جاده که طرح مطالعات زیست محیطی ان اخذ نشدهبود در آینده تعیین و تکلیف خواهد شد.
مسیر ۱۶۴ کیلومتری تنکابن – الموت به قزوین در ۶ فاز در حال ساخت است که از این میزان ۱۶ کیلومتر از روستای مران به سمت قزوین مطالعات زیستمحیطی ندارد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در قسمتهایی که مطالعات زیستمحیطی ان انجام شده و عملیات عمرانی، ساخت تونلها و زیرسازی انها بدون هیچ مشکلی می تواند ادامه یابد.
کلانتری افزود: اما در بخش بالادست که مطالعات زیستمحیطی ندارد و بین استانهای مازندران و قزوین قرار دارد باید کاملاً با حساسیت بالا و کیلومتر به کیلومتر مورد بررسی قرار گیرد سپس نظر نهایی صادر شود.
مجری طرح جاده تنکابن به الموت هم به خبرنگاران گفت: این محور به طول ۱۶۴ کیلومتر در ۶ فاز ساخته میشود و اخیراً هم ۲ دستگاه تونل به طول ۸ کیلومتر تکمیل شده و ۴ دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.
محمد صادق وجدی افزود: برای حفاظت از حیات وحش هم ۵ دستگاه گالری برای عبور حیات وحش در کیلومتر ۴۴ تا ۵۳ در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است ۲ ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.
هم اکنون از ۳۵ کیلومتر ابلاغی ین جاده در مازندران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه پس از افتتاح مرکز جمع اوری فاضلاب شهری در تنکابن و بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن – الموت به قزوین، از همین محور شهرستان تنکابن را به مقصد قزوین ترک کرد.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، طرح راه اصلی تنکابن – الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ مطرح و با اعلام موافقت نامه طرح در سال ۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل ۶ قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در استان قزوین و ۶۲ کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.
در شرایط کنونی مسافت فعلی شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از مسیر جاده رشت ۳۳۰ کیلومتر است که با احداث این جاده، طول این مسیرحدود ۱۷۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
در گذشته های نه چندان دور این جاده کوهستانی و سنگلاخی پر پیچ و خم با طبیعت بکر که یک طرف آن صخره های مخملی و طرف دیگر دره ای عمیق که به رودخانه ای خروشان منتهی می شود مسیر تردد مردمانی بود که با عبور از روستاهای یان دشت، خانیان، آش محله، سربالان، یوج، شهرستان، درجان، مران، سلج انبار و پیچ بن در استان مازندران به سرزمین دژهای تسخیر ناپذیر و روستاهای دیندرود، گرمارود، کلان، زوارک، سلیکان، ورک، حسن آباد و… سرانجام به الموت و قزوین می رسیدند.
/ ۷۵۱۳/۱۶۰۲/۱۸۹۹
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن – الموت و قزوین در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: بخش اعظم این جاده در حال ساخت که طرح مطالعات زیستمحیطی از قبل اخذ شدهبود بدون مشکل در حال ساخت و تکمیل است و تعیین و تکلیف بخش کوتاهی از این جاده که طرح مطالعات زیست محیطی ان اخذ نشدهبود در آینده تعیین و تکلیف خواهد شد.
مسیر ۱۶۴ کیلومتری تنکابن – الموت به قزوین در ۶ فاز در حال ساخت است که از این میزان ۱۶ کیلومتر از روستای مران به سمت قزوین مطالعات زیستمحیطی ندارد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در قسمتهایی که مطالعات زیستمحیطی ان انجام شده و عملیات عمرانی، ساخت تونلها و زیرسازی انها بدون هیچ مشکلی می تواند ادامه یابد.
کلانتری افزود: اما در بخش بالادست که مطالعات زیستمحیطی ندارد و بین استانهای مازندران و قزوین قرار دارد باید کاملاً با حساسیت بالا و کیلومتر به کیلومتر مورد بررسی قرار گیرد سپس نظر نهایی صادر شود.
مجری طرح جاده تنکابن به الموت هم به خبرنگاران گفت: این محور به طول ۱۶۴ کیلومتر در ۶ فاز ساخته میشود و اخیراً هم ۲ دستگاه تونل به طول ۸ کیلومتر تکمیل شده و ۴ دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.
محمد صادق وجدی افزود: برای حفاظت از حیات وحش هم ۵ دستگاه گالری برای عبور حیات وحش در کیلومتر ۴۴ تا ۵۳ در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است ۲ ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.
هم اکنون از ۳۵ کیلومتر ابلاغی ین جاده در مازندران ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۴ کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه پس از افتتاح مرکز جمع اوری فاضلاب شهری در تنکابن و بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن – الموت به قزوین، از همین محور شهرستان تنکابن را به مقصد قزوین ترک کرد.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، طرح راه اصلی تنکابن – الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ مطرح و با اعلام موافقت نامه طرح در سال ۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل ۶ قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه ۱۶۴ کیلومتر است که ۹۲ کیلومتر آن در استان قزوین و ۶۲ کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.
در شرایط کنونی مسافت فعلی شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از مسیر جاده رشت ۳۳۰ کیلومتر است که با احداث این جاده، طول این مسیرحدود ۱۷۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت.
در گذشته های نه چندان دور این جاده کوهستانی و سنگلاخی پر پیچ و خم با طبیعت بکر که یک طرف آن صخره های مخملی و طرف دیگر دره ای عمیق که به رودخانه ای خروشان منتهی می شود مسیر تردد مردمانی بود که با عبور از روستاهای یان دشت، خانیان، آش محله، سربالان، یوج، شهرستان، درجان، مران، سلج انبار و پیچ بن در استان مازندران به سرزمین دژهای تسخیر ناپذیر و روستاهای دیندرود، گرمارود، کلان، زوارک، سلیکان، ورک، حسن آباد و… سرانجام به الموت و قزوین می رسیدند.
/ ۷۵۱۳/۱۶۰۲/۱۸۹۹