پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون استاندار خواستار تسریع در تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اعلام این که نیروگاه زباله‌سوز ساری مشکل اعتباری ندارد ، خواستار تسریع در تکمیل این پروژه مهم زیست‌محیطی استان از سوی پیمانکار شد.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: به گزارش ایرنا ، مهدی رازجویان روز پنجشنبه در نشست شورای اداری مازندران که در فرمانداری ساری برگزار شد ، گفت : نیروگاه زباله سوز ساری به عنوان مهم ترین  پروژه زیست محیطی استان پس از وقفه چندین ساله در عملیات اجرایی ، طی دو سال اخیر با  پیگیری مدیریت ارشد استانی در مسیر تکمیلی قرار گرفت.

وی گفت که تاکنون حدود ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۱.۵ میلیون دلار اعتبار ارزی برای این پروژه اختصاص یافته است.
رازجویان اظهار داشت : نیروگاه زباله سوز ساری از پیشرفت خوبی برخوردار است و با اختصاص حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پسماند استان مازندران، این پروژه مشکل مالی ندارد و نیاز به تسریع در اجرا از سوی پیمانکار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری بیشتر مسئولان استانی و شهرستانی نیروگاه زباله سوز ۴۵۰ هزار تنی شهرستان ساری که از آغاز ساخت آن حدود دو دهه می گذرد در مدت معین پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

کلنگ ساخت نیروگاه زباله سوز ساری سال ۸۸ به زمین زده شد ولی وجود اختلاف نظر در انتخاب محل ، نگرانی های زیست محیطی و تامین نشدن بودجه مورد نیاز سبب شد تا این طرح برای مدت ها بر روی کاغذ باقی بماند و اقدام خاصی برای اجرای آن انجام نشود.

بر اساس آخرین گزارشی که مرداد ماه امسال هنگام بازدید دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه شد ، این نیروگاه در آن زمان با میانگین پیشرفت فیزیکی ابینه ۴۰ درصد و خرید تجهیزات حدود ۶۶ درصد در دست اجرا قرار داشت .

دولت در قانون بودجه سال ۹۹ برای تکمیل این پروژه زیست محیطی حدود ۸۵۰  میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۴.۷ میلیون یورو اعتبار ارزی جهت خرید تجهیزات مصوب کرد ولی با این وصف در سفر دکتر نوبخت به مازندران هم حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به عنوان نیاز درخواست شد که رییس سازمان برنامه و بودجه وعده داد که تمام اعتبار مورد نیاز را طبق نظر کارشناسی و متناسب با پیشرفت فیزیکی پرداخت خواهد کرد.

تحرک جدید در ساخت جاده ساری – تاکام 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران همچنین در این نشست آخرین وضعیت پروژه چهار خطه ساری- تاکام به طول ۲۱ کیلومتر را تشریح کرد و گفت : تاکنون ۱۷ کیلومتر از این پروژه با مساعدت مالی خوب دولت یازدهم و دوازدهم خاتمه یافت و زیر بار ترافیک قرار گرفت و طرح جدا سازی محور تکمیلی نیز در حال انجام است.
وی اضافه کرد : همچنین برای چهار کیلومتر باقی مانده نیز پیمانکار انتخاب شد و بزودی عملیات اجرایی باقی مانده از محور نیز شروع خواهد شد.
رازجویان مهم ترین مشکل در اجرای این پروژه را مشکل مالی و مطالبه پیمانکار اعلام کرد و اظهار داشت : پیمانکاران این پروژه بابت ۱۷ کیلومتر اجرایی حدود ۶۰۰ میلیارد ریال مطالبه معوقه دارند که انتظار می رود تا این مطالبات نیز پرداخت شود.

پروژه چهار خطه کردن کردن محور ساری- تاکام که به نوعی ادامه عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ساری – سمنان  محسوب می شود سال ۸۴ در جریان سفر استانی دولت نهم مصوب شد.

قطار اجرایی این پروژه سرانجام با پیگیری مسئولان استانی اعم از اجرایی و مقننه در دولت دوازدهم روی ریل قرار گرفت و سرعت اجرای آن افزایش یافت به طوری که حدود نیمی از فعالیت های اجرایی ۱۷ کیلومتر مسیر افتتاح شده در روز ۲۹ خرداد سال جاری در فاصله خرداد ماه ۹۸ تا ۹۹ انجام شد.

طبق آمار رسمی دولت برای افتتاح ۱۷ کیلومتر از محور چهار خطه ساری- تاکام حدود یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سخت ترین شرایط مالی کشور هزینه کرد.

ششمین نشست شورای اداری استان مازندران صبح امروز برای بررسی مشکلات دو شهرستان ساری و میاندورد به ریاست استاندار مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان ساری مرکز استان برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.