پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مطالبات کارکنان طرح حفاظت جنگل با تهاتر حل می‌شود

0

مشکل پرداخت حقوق کارکنان طرح حفاظت جنگل پس از اتمام قرارداد شرکت‌های بهره بردار و بر اساس قانون تنفس جنگل بروز کرد. قانون تنفس جنگل از سال ۹۵ به اجرا درآمد و سازمان سازمان جنگل ها مکلف شد در مدت سه سال با پایان یافتن یا تمام شدن مدت قرارداد شرکت های بهره بردار ، به فعالیتشان در یک دوره سه ساله پایان دهد.

تعدادی از این شرکت ها با وجود پایان یافتن قراردادشان، به بهانه طلب داشتن از سازمان جنگل ها حقوق کارکنانشان را تاکنون پرداخت نکرده اند و به دنبال آن هستند تا با دریافت مطالباتشان این کار را انجام دهند.

تا قبل از اجرای قانون تنفس جنگل ، ۲۱ شرکت بهره بردار با حدود ۲ هزار کارگر در عرصه های جنگلی مازندران فعالیت داشتند. بعضی از این شرکت ها با وجود پایان یافتن قراردادشان حدود ۶ تا ۱۰ ماه از حقوق کارگران طرف قرارداد را که پیش از این از سوی مسئولان حدود ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده بود، پرداخت نکردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه حل مشکلات شرکت های بهره بردار جنگل و مطالبات کارکنان این بخش تاکید کرد که شخصا پیگیر حل این مشکل است و تلاش دارد تا با جلب موافقت وزیر ذیربط و اجرای تهاتر برای شرکت های بهره بردار ، آنها نسبت به پرداخت حقوق معوقه کارکنان خود اقدام کنند.

وی گفت : با جدیت در حال پیگیری حل این مشکل هستیم و هیچ گاه در این خصوص و مشکلات صنایع سلولزی و بخش های مرتبط با آن بی تفاوت نبوده ایم و در بالاترین سطوح با تشکیل جلسات استانی و ملی، مسایل و مشکلات این حوزه و بخش های مرتبط را دنبال کرده ایم.

نماینده عالی دولت در مازندران برگزاری چندین جلسه اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری، رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و پیگیری مسائل و مشکلات این بخش در جلسه ای با ریاست معاون اول رئیس جمهور را از جمله پیگیریش در این خصوص اعلام کرد.

حسین زادگان گفت : همچنان دیدارهایی را در آینده نزدیک در سطوح ملی خواهیم داشت تا نتیجه حاصل شود.  

استاندار مازندران تیر ماه امسال هم از طریق رایزنی در دولت برای حل مشکل شرکت چوب و کاغذ استان به عنوان یکی از شرکت های بهره بردار و طرف قرارداد با سازمان جنگل ها ۱۰ میلیون دلار ارز نیمایی جهت واردات چوب گرفته بود.

حسین زادگان همچنین در نتیجه رایزنی هایش با معاون اول رئیس‌جمهوری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک‌ مرکزی، دستور تحویل درختان افتاده و شکسته در جنگل را با انجام ترک تشریفات برای شرکت چوب و کاغذ مازندران اخذ کرده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.