پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکلات مرغداران بخش چهاردانگه

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز، امروز 2 تیرماه 1394 جمع کثیری از تولیدکنندگان مرغ استان مازندران با حضور در مقابل استانداری مازندران اعتراض خود را نسبت به نوسان قیمت مرغ و به صرفه نبودن قیمت تمام شده آن برای تولیدکنندگان به مسئولان مازندران اعلام کردند.

 143505847436898097

 

بخش چهاردانگه یکی از مراکز مهم پرورش مرغ در استان مازندران می باشد. در این بخش  30 واحد مرغداری مشغول فعالیت می باشد. با توجه به شایع آنفلونزای مرغی در استان مازندران و ممانعت خروج مرغ زنده از استان مازندران باعث شده است  قیمت مرغ پایین آمده و مرغداران استان نتوانند مرغ خود را به فروش برسانند.

 

رئيس هيات مديره اتحاديه سراسری مرغداران گوشتی استان با اعلام اینکه مرغ‌های واحدهای تولیدی مازندران آلوده به ویروس آنفلوانزا نیست، گفت: از ده روز گذشته که خروج مرغ زنده از مازندران متوقف شده 3 هزار تن مرغ در مرغداری‌های استان باقی مانده است.

 

عطاالله حسن‌زاده  با اشاره به اینکه آنفلوانزاي مرغی در تمام دنيا و در كشورهای مترقی نیز وجود دارد و دور از دسترس نيست، تصریح کرد: تاکنون در سه تا پنج نقطه در مازندران كه اين ويروس مشاهده شده است مربوط به طيور بومی است و تا اين لحظه خوشبختانه هيچ واحد صنعتی در استان درگير اين ويروس نشده‌اند.

 

وي با تاكيد اينكه در بحث قرنطينه و پايش بسيار خوب عمل شده است، گفت: از ده روز قبل خروج مرغ زنده از استان به تهران ممنوع شد كه اين مشكلات زيادی را برای مرغ‌داران استان ايجاد كرده است.

 

حسن‌زاده  ادامه داد: روزانه 800 تا 900تن مرغ زنده در استان توليد مي‌شود كه از اين مقدار حدود 300تن به صورت زنده به بازارهای تهران ارسال می‌شده كه طی 10 روز گذشته اين مقدار توليد در مرغداری‌های استان باقی مانده است.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با بیان اینکه قيمت مرغ تابع عرضه و تقاضا است و با كاهش تقاضا  قيمت مرغ كاهش يافته است، افزود: از سویی حدود 33  درصد از كاهش صادرات به تهران نيز در مرغ‌داری‌ها باقی مانده و با افزايش دمای هوا ميزان تلفات مرغ‌داری‌ها نيز افزايش يافته است.

 

وی با تاكيد بر اين كه طی اين 10روز 3هزار تن مرغ مازاد در مرغداری‌ها باقی مانده است، اظهار کرد: طی چند روز گذشته رايزنی‌های بسياری انجام شده است تا مشكلات فوق حل شده و نگرانی‌های ارسال مرغ به استان تهران بر طرف شود.

 

حسن‌زاده گفت: امیدواریم مشكلات مرغداران كه شامل بالا رفتن وزن مرغ‌ها، گرمای زياد هوا و كاهش قيمت مرغ خواهد بود كاهش يابد.

 

وی تاكيد كرد: مرغ‌های صنعتی استان عاری از ويروس است و با اطمينان كامل می‌توان نسبت به مصرف آن اقدام کنند و از هم‌استانی‌‌ها تقاضا می‌شود از خريد طيور در بازارچه‌های محلي جداً خودداری کنند.

 

یکی از مرغداران بخش چهاردانگه در تماس با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز گفت: الان چند دوره است قیمت مرغ پایین بوده و  قیمت فروش آن جواب گوی هزینه نمی باشد و به مرغداران ضرر زیادی  وارد شده است.

 

وی  افزود عدم ثبات قیمت جوجه، قیمت بالای نهاده های مرغداری مانند دون مرغ ،  واکسن ،  داروها و گرمای بالای هوا در تابستان و تلفات زیاد آن از دیگر مشکلات مرغداران  عنوان کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.