پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکلات محیط زیستی علت اصلی توقف احداث جاده تنکابن – الموت

0

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: احداث محور ترانزیتی تنکابن به الموت به دلیل مشکلات و عدم ارزیابی‌های زیست محیطی متوقف شده است و باید کیلومتر به کیلومتر این محور مورد مطالعه و بازرسی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، عیسی کلانتری صبح امروز در بازدید از پروژه جاده کوهستانی تنکابن به الموت اظهار کرد: لزوم رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی بیش از نکته دیگری در احداث این محور اهمیت دارد. اگر ضوابط و مقررات رعایت نشود مجوز ادامه کار صادر نخواهد شد.

گفتنی است راه ارتباطی تنکابن – الموت – قزوین در ابتدای دولت نهم مصوب و مسیر قزوین به الموت آن احداث شده که دارای سه تونل و مسیر الموت به تنکابن آن که دارای ۵ دهنه تونل بوده با رشد فیزیکی حدود ۵۰ درصدی در حال اجرا است.

طول این مسیر ترانزیتی حدود ۳۶۰ کیلومتر است که در صورت احداث و بهره برداری این پروژه، شهرستان تاریخی تنکابن از بن بست ضلع جنوبی خود خارج می شود و مسیر دسترسی محدوده این شهرستان به راه های اصلی مواصلاتی جنوب و شمال غرب کشور حدود دویست کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز پس‌ از ورود به شهرستان تنکابن مرکز تصفیه فاضلاب‌کش‌های خانگی کشور در شهر تنکابن را افتتاح کرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.