پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مشکلات زیست‌ محیطی سد چهاردانگه باید رفع شود

برای تسریع در اجرای رفع مشکل فاضلاب مازندران، تصفیه‌خانه فاضلاب محله‌ای در استان ایجاد شود.

0

 

وزیر نیرو گفت: برای تسریع در اجرای رفع مشکل فاضلاب مازندران، تصفیه‌خانه فاضلاب محله‌ای در استان ایجاد شود.

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حمیدرضا چیت‌چیان شامگاه چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و برق مازندران بر رفع مشکلات شبکه توزیع مازندران تا پایان تابستان سال 94 تاکید کرد.

 

وی با اشاره به مشکلاتی که برای سد فریم‌صحرا دودانگه که توسط شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود، گفت: کاهش مشکلات و اعتبارت سد فریم‌صحرا در سال 94 تامین شود.

 

وزیر نیرو خواستار پیگیری برای رفع مشکل کانال شهرستان چالوس شد و افزود: اعتبارات فعلی برای رفع مشکلات کافی نیست و با تخصیص اعتبار مناسب مشکلات این کانال حل و فصل شود.

 

این مسئول خواستار تسریع در دریافت مجوز محیط‌‌زیست برای رفع مشکل سد زارم‌رود شد و افزود: مشکلات زیست‌محیطی سد چهاردانگه و سجادرود باید رفع شود.

 

چیت‌چیان با اشاره به مشکلاتی که برای اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب در مازندران وجود دارد، ادامه داد: تصفیه‌خانه‌ فاضلاب محلی در مازندران اجرایی شود تا زمینه رفع مشکل فاضلاب مازندران به صورت مرحله‌ای صورت گیرد.

 

وی خواستار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه برق 700 مگاواتی در استان شد.

 

وزیر نیرو با اشاره به مشکلاتی که برخی پیمانکاران بعد از اجرای پروژه در مازندران داشتند، افزود: مطالبات پیمانکاران حوزه آب و برق مازندران پرداخت می‌شود.

 

این مسئول خواستار افزودن شهر امیرکلا به پروژه آبرسانی شهرستان بابل شد و گفت: مطالعات تکمیلی برای اجرای آب شرب شهرهای استان فراهم شود.

 

وی درباره مشکلات زیست‌محیطی که برای اجرای پروژه‌های سد مازندران وجود دارد، گفت: دریافت مجوز محیط‌‌زیست از اختیار ما خارج است که در این زمینه لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دریافت مجوز محیط‌‌زیست به کمک وزارت نیرو بشتابند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.