پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مسؤولان نباید با خدمت ندادن به مردم در پازل دشمن بازی کنند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، کارگاه سواد رسانه و تحلیل وقایع روز با حضور حسن شمشادی خبرنگار ایران در سوریه در زمان داعش و مجری برنامه عصر نادر توسط بسیج جامعه پزشکی و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در سالن توانمندسازی معاونت تحقیقات و فناوری برگزار شد.

این کارگاه در دو نوبت ویژه اساتید و دانشجویان و همچنین ویژه اعضای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه و مراکز تابعه برگزار شد.

یکی از اهداف این کارگاه، بالابردن سطح آگاهی در راستای تشخیص اخبار کذب و نادرست و همچنین بررسی تاکتیک‌های رسانه‌ای در ایجاد جریانات و موج‌های احساسی از سوی شبکه‌های معاند بوده است.

حسن شمشادی خبرنگار ایران در سوریه در زمان داعش در این کارگاه با اشاره به اینکه از سال ۸۹ که محل کارم سوریه شد؛ ابتدا سوریه در امنیت کامل بود، اظهار کرد: بعد با موجی که در تونس، مصر، لیبی، یمن و بحرین آغاز شد و شاهد ناآرامی‌هایی بودیم؛ بعد دست به اسلحه‌ها آمدند، ترورها شکل گرفت و سپس انتحاری‌ها آمدند به این نیت که به بهشت بروند.

وی با بیان اینکه از ابتدا آنچه در سوریه شاهد بودم، پیش از آنکه گلوله‌ای شلیک شود، شلیک در رسانه‌ها بود، افزود: اکنون نیز صبح تا شب خودمان در رسانه‌های مجازی وقت می‌گذرانیم و می‌بینیم اوضاع چگونه است.

خبرنگار ایرانی در سوریه در زمان حضور داعش با اعلام اینکه در سوریه ابتدا بر طبل بی‌کفایتی، دیکتاتور بودن و بعد کشته‌سازی کوبیدند و سپس مساله کشتن، مسلح شدن مطرح شد و بعد از آن داعش آمد، اضافه کرد: داعش در سال ۲۰۱۳ نقشه‌ای منتشر کرد که در آن، عراق و سوریه، ایران، بخشی از آسیای میانه و بخشی از اروپا‌ به عنوان خلافت اسلامی با پرچم سیاه منتشر شده بود و هر کدام را ولایت خاص می‌نامید و برای هر کدام از پیش امیری نهاده بود؛ درحالی‌که دوسوم سوریه و بیش از نیمی از عراق را داعش و هم‌پیمانان گرفتند.

شمشادی بیان کرد: در تیر و مرداد سال ۹۱، در چهارسوی دمشق در محاصره داعش بودیم و از چهارسوی دمشق تروریست می‌آمد؛ حتی تروریست‌ها به ۵۰۰ متری خانه آقای بشار اسد نیز رسیدند و با سلاح سبک به خانه ایشان نیز شلیک کردند، نتوانستند دمشق را ساقط کنند.

وی با اشاره به اینکه همان زمان که داعش گسترش می‌یافت، تا مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز رسید، تصریح کرد: تا این روز هر آنچه می‌نوشتیم، بسیاری می‌گفتند دروغ می‌گویند؛ مثل الان که می‌گویند دروغ می‌گویند و کار خودشان است؛ داعش که به ۲۵ کیلومتری ایران رسید، همین‌هایی که می‌گفتند دروغ می‌گویند، هشتک زدند که حاج قاسم کجایی و جلوی داعش را بگیر.

این خبرنگار ادامه داد: حاج قاسم در عراق و سوریه ذره ذره اینها را جمع کردند و در نامه‌ای که حاج قاسم به رهبری نوشتند، پایان خلافت داعش اعلام شد.

شمشادی افزود: دشمنان بخشی از پروژه خود را بر اساس فروپاشی از درون گذاشت و براساس این در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… کار کردند تا این مردم به جایی برسند که خودشان از داخل همدیگر را بدرند.

وی با هشدار اینکه در این قصه‌ها برای ما خواب‌ها دیده‌اند، گفت: به دنبال جدا کردن ما از همدیگر هستند؛ رمز یکپارچگی ما وحدت است و کلید واژه شکست ما نیز اختلاف، تفرقه و چند قطبی‌سازی است.

خبرنگار ایران در سوریه در زمان داعش با تاکید بر اینکه ما مردم ایران هستیم؛ ولو اینکه اگر از هر مسؤولی خوش‌مان نمی‌آید و عملکردش را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: نباید اعتراض خود را به خشونت بکشانیم؛ این را برای روزی می‌گویم که خدای ناکرده به وضعیتی برسیم که جرات خروج از خانه نداشته باشیم.

شمشادی ادامه داد: امنیت مطلقی که در سوریه بود و در نیمه‌شب زن و بچه در خیابان بوده و کسی مزاحم آنها نمی‌شد، به ناگاه فرو ریخت.

وی یادآور شد: در سوریه روزی داعش گفته بود کسی اگر در خیابان باشد، خونش پای خودش است؛ حالا تصور کنید روزی که در تهران در هیچ خیابانی هیچ فردی دیده نشود.

 خبرنگار ایران در سوریه در زمان داعش با اعلام اینکه وضعیت فعلی نیز پایه ناامنی است، اظهار کرد: نمی‌شود داعش در شاهچراغ کار تروریستی کند، آدمش را نشان دهد و مسؤولیت آنجا را به گردن بگیرد و عده‌ای بگویند کار خودشان است.

شمشادی بیان کرد: روزگاری در سوریه نیز در ابتدا برخی‌ها می‌گفتند کار خود بشار اسد است تا اینکه شمشیر داعش را زیر گلوی خودشان دیدند، خون‌ها ریخته شد و جسد‌های مثله‌شده در خیابان‌ها دیده شد.

وی با طرح این سوال که اینکه بسیجی و سپاهی‌های ما از خانواده‌های خود برای امنیت گذشتند و خیلی‌ها هنوز حتی جنازه‌های آن برنگشته است، بیان کرد: نباید کاری کنیم که مردم ناراضی باشند؛ آقای مسؤول، اگر نمی‌توانی برای مردم کاری کنی، نباید نمک روی زخم آنها بپاشی!؟

شمشادی اضافه کرد: اگر در زمینه صنعت و اقتصاد کار می‌کنیم باید بدانیم که ظرفیت این کشور ۸ درصد ثروت (منابع) کل دنیا است در حالی که حدود یک درصد جمعیت جهان را داریم؛ این‌ها چیزی است که مورد طمع دشمنان قرار می‌گیرد و دنبال تجزیه این کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه هر کس در هر جایی است، باید در پی خدمت باشد، خاطرنشان کرد: مسؤولی که در اداره‌ای نشسته‌ و جواب ارباب‌رجوع را بداخلاقی می‌دهد و موجب نارضایتی مردم است، خود او در پازل دشمن بازی می‌کند.

خبرنگار ایران در سوریه در زمان داعش گفت: سال‌هاست قصه حمله نظامی برای این کشور تمام شده است؛ سال‌هاست تصور حمله نظامی را ندارند، چون به قول حضرت آقا، شروع با آنان است اما پایانش با آنان نیست.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.