پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مزارع «کُلزا» یکی ازجاذبه های گردشگری چهاردانگه در ایام نوروز + تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه: امروزه با توجه به افزایش فاصله میان مصرف‌کننده و تولیدکننده محصولات کشاورزی و دامی، بسیاری از مصرف‌کنندگان علاقه‌مندند تا بدانند محصولات کشاورزی و دامی چگونه تولید می‌شوند و این فرایند را از نزدیک مشاهده و حتی تجربه کنند؛ به‌ویژه کودکان دوست دارند تا برداشت محصول و رسیدگی به دام را از نزدیک ببینند.

از دید پژوهشگران، گردشگری کشاورزی می‌تواند راهبردی برای ایجاد توسعه پایدار در کشاورزی و روستاها باشد، چراکه از بعد اقتصادی موجب تنوع درآمدی برای کشاورز و دامدار، عدم‌تغییر کاربری مزارع و ایجادگر یک فرصت شغلی جدید در روستا است و بدین شیوه موجب کاهش فقر، بیکاری و مهاجرت خواهد شد، از بعد فرهنگی موجب احیا و حفظ سنن و سبک زندگی روستایی می‌شود و از بعد زیست‌محیطی نیز حافظ مناظر طبیعی، محیط‌زیست و اکوسیستم‌ها خواهد بود.

کشت کلزا در روستاهای دهستان گرماب و چهاردانگه روجان چشمگیر دارد و ایام نوروز شاهد مزارع وسیع کلزا که با گلهای زرد جلو های تماشایی پیدا کردند.

مزارع یک پارچه کلزای روستاهای ازنی، لسفرم، کنتا و مازارستاق در کنار اببندان پله، آبشار او پاش پاش و قلعه های تاریخی ازنی و مازارستاق مسافران نوروزی  به سوی خود فرا می خواند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.