پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرگ تلخ ۵ غریق در شرایط قرمز کرونایی در سواحل مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها در حالی که شرایط قرمز کرونایی را شاهد هستیم و سوغات سواحل استان همانند سایر مناطق شلوغ و پرتردد کرونا است اما همچنان شاهد بی‌توجهی گردشگران و مردم به این مسائل هستیم.

بیش از سه هفته است که با توجه بر وضعیت قرمز مازندران، طبق دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح‌های ساماندهی دریای مازندران تعطیل است اما در این میان گردشگران با حضور مستمر خود در سواحل، هیچ توجهی به سلامت مردم مازندران ندارند که این موضوع باعث نگرانی بسیار زیاد مسؤولان و مردم شده است.

نقی کریمیان رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران درباره آخرین وضعیت طرح‌های دریای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی شناگاه‌های مازندران باتوجه به وضعیت قرمز کرونایی اما همچنان حضور مردم  و مسافران را در شناگاه‌های سطح استان شاهد هستیم.

وی افزود: تعداد غریق در دریای مازندران نیز به ۱۲ تن رسیده درحالی‌که تا قبل از تعطیلی شناگاه‌های استان هفت تن بوده که نشان‌دهنده حضور مردم در سواحل استان است.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: شب گذشته دو خانم در ساحل سرخرودو طی روزهای گذشته نیز دو تن در ساحل نشتارود و چالوس غرق شدند.

کریمیان بیان کرد: تعداد نجات‌یافتگان دریای مازندران نیز طی این ۸۰ روز گذشته به ۴۰۱ نفر رسیده است که از این تعداد ۷۱ نفر خانم و بقیه آقا هستند.

وی با اشاره به حضور ناجیان غریق در داخل طرح‌های دریا و ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز ساحل مازندران، تصریح کرد: باوجود اینکه شناگاه‌های سطح استان تعطیل است اما حضور مردم را در ساحل داریم که همین امر ناجیان غریق را به ساحل کشاند.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران خاطرنشان کرد: بیشترین غرقی نیز در مناطق سنگ‌چین ساحل است ولی مردم بی‌توجه وارد این نقاط می‌شوند.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.