پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز دفن زباله پشتکوه به سازمان پسماند ساری واگذار شد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: سیدسلمان ابوالقاسمی با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از غرفه خبرگزاری فارس بازدید کرد و با خبرنگاران این رسانه به گفت‌وگو پرداخت.

وی با بیان اینکه در سازمان پسماند اولویت نگاه‌مان فرهنگی است بعد خدماتی، اظهار کرد: انتظار از رسانه‌ها این است تا نگاه ویژه‌ای در زمینه فرهنگی سازمان پسماند داشته باشند.

* تفکیک زباله از مبدا با فرهنگ‌سازی محقق می‌شود

وی افزود: اولین و اصولی‌ترین کاری که سازمان پسماند دارد کاهش تولید زباله است که تفکیک از مبدا انجام شود، این امر محقق نمی‎شود مگر با کار فرهنگی، تا شهروندان نخواهند یعنی فرهنگ‌سازی صورت نگیرد این کار انجام نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه این سازمان دو سال است که طرح تپش را راه‌اندازی کرده، بیان کرد: طرح تپش 57 کلبه در سطح شهر دارد و 150 نیرو درگیر قضیه هستند، روزی 3 تن دریافتی داریم و زباله شهرستان ساری بیش از یک درصد است.

*دفن زباله در پشتکوه به سازمان پسماند واگذار شده است

ابوالقاسمی در ارتباط با بحث زباله پشتکوه چهاردانگه خاطرنشان کرد: مرکز دفن زباله پشتکوه حدود دو ماه است که به سازمان پسماند واگذار شد قبلا دست پیمانکار بود اما اکنون نیروهای سازمان در دفن زباله حضور دارند، همچنین تصفیه‌خانه شیرابه را داریم، حمل و نقل و جمع‌آوری به پسماند مربوط نیست ولی مرکز دفن زباله که بیشترین اعتراض مردم مربوط به این قضیه بوده است در حال حاضر با سازمان پسماند است.

وی ادامه داد: کار مرکز دفن زباله این است زباله‌ای که روزانه در آنجا دفن می‌شود آهک‌پاشی شده موارد بهداشتی رعایت می‌شود بعد هم شیرابه‌ها حتما باید به سمت استخرهایی که تعبیه کردیم هدایت شوند و بحث تصفیه شیرابه انجام شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری ساری افزود: این اتفاق دو ماه است که به زعم همکاری فرمانداری، بهداشت، محیط زیست کارخوبی در حال انجام است، در پشتکوه دفن زباله را به ساعت داریم یعنی حتما زباله دفن می‌شود.

*طرح تفکیک خانه به خانه

وی با بیان اینکه در بحث تفکیک زباله از مبدا علاوه بر وجود کلبه‌ها برنامه تفکیک خانه به خانه را شروع می‌کنیم، گفت: در منزل شهروندان بحث آموزش را داریم برای آپارتمان‌ها اگر سطل زباله خشک درخواست دهند سطل را تحویل می‌دهیم که به عنوان المان سازمان پسماند در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

ابوالقاسمی در پایان با اشاره به اینکه بیش از 32 هزار نفر عضو تپش داریم، خاطرنشان کرد: مشوق کارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم برای زباله‌های خشک در نظر گرفتیم و در بحث عوارض شهری هم تخفیف لحاظ می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.