پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مرکز جامع دیالیز مازندران با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود

ئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: مرکز جامع دیالیز شهروند با حضور وزیر بهداشت تا پایان سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: قاسم جان بابایی شامگاه یکشنبه در حاشیه عیادت از مصطفی علمدار جانباز ۷۰ درصد و بیمار دیالیزی افزود: مرکز جامع دیالیز شهروند و مرکز جامع سرطان استان آماده افتتاح با حضور وزیر بهداشت است.

 

وی با اشاره به مشکلات بیماران دیالیزی و اینکه افزایش سن امید به زندگی سبب شده تا آسیب‌های کلیوی و نیاز بیماران به دیالیز بیشتر شود افزود: ازاین‌رو ساخت مرکز جامع دیالیز در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر کار دیالیز اقدام به کنترل بیماری‌های مرتبط در کلینیک ویژه داخلی، قلب و جراحی نیز داشته باشد.

 

جان بابایی با اشاره به دغدغه جانباز ۷۰ درصدی مبنی برافزایش تخت‌های دیالیزی ادامه داد: این جانباز علاوه بر اینکه خود از بیماری دیالیز رنج می‌برد نگران دیگر بیماران همنوع نیز بوده است و در این راستا افزایش مراکز دیالیز در شهرستان‌های استان در دستور کار قرارگرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تاکنون در شهرستان‌های بهشهر، جویبار، سوادکوه و کلاردشت در سال جاری مرکز دیالیز احداث‌شده است و بنا داریم در سایر شهرستان‌ها نیز نسبت به راه‌اندازی مرکز دیالیز اقدام کنیم.

 

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز جامع دیالیز شهروند، ساخت و راه‌اندازی مرکز جامع دیالیز غرب استان در چالوس نیز جزو برنامه‌های دانشگاه علم پزشکی است.

 

سلطان تویه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: مصطفی علمدار از جانبازان والامقام دوران دفاع مقدس بوده و از ناحیه نخاعی دچار معلولیت است.

 

وی ادامه داد: پیگیری و بررسی مشکلات جانبازان و ایثارگران از برنامه‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان دیدار می‌کنند./مهر

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.